Poetry in Concert

Groningen/Drenthe in NETHERLANDS
Website doel:

Poetry in Concert in Theater Geert Teis in Stadskanaal

Op donderdag 13 april 2017 wordt Poetry in Concert gehouden in Theater Geert Teis in Stadskanaal.

Het evenement op Witte Donderdag wordt georganiseerd door Rotaryclub Stadskanaal en Soroptimistclub de Veenkoloniën.

Het affiche vermeldt optredens van Ellen ten Damme, Ernst Daniël Smid, De Troebadoers en de Koninklijke Militaire Kapel ‘Johan Willem Friso’ onder leiding van Tijmen Botma. Ellen ten Damme brengt samen met Johan Willem Friso een compilatie ten gehore van het televisiespektakel The Passion van vorig jaar. Ook Jacob de Haan en Judith van der Laan & Friends zijn van de partij. Samen brengen zij een zeer gevarieerd programma ten gehore.

De opbrengst wordt deze keer geschonken aan Stichting Lezen en Schrijven. De stichting gaat het geld gebruiken om de zogeheten laaggeletterdheid in de Veenkoloniën aan te pakken. Zo’n 2.5 miljoen inwoners van Nederland hebben moeite met lezen en schrijven. Niet alleen nieuwkomers, maar ook inwoners die in Nederland zijn geboren.
Maar liefst 16 % van alle bewoners in deze regio is laaggeletterd en heeft grote moeite om geschreven en gedrukte informatie tot zich te nemen en te verwerken met alle gevolgen van dien.

Hoog tijd dat hier iets aan gedaan wordt, aldus de Rotaryclub Stadskanaal en Soroptimistclub de Veenkoloniën die samen de organisatie vormen. Zij willen daarom de opbrengst van deze avond geheel ten goede laten komen aan het aanpakken van laaggeletterdheid in de regio. Met het ingezamelde geld wordt geprobeerd om inwoners over de streep te trekken om cursussen te gaan volgen.

Het muziekfestijn Poetry in Concert in Theater Geert Teis in Stadskanaal heeft 32.073 euro opgebracht. Een fantastisch resultaat.

Kijk voor meer informatie op de website www.poetryinconcert.nl