Formule EENdjes Race groot succes!

Projectgegevens

Plaats en land begunstiging
Sassenheim in NETHERLANDS
Website doel:

De op zaterdag 11 mei 2013 gehouden Formule EENdjes Race in Park Rusthoff te Sassenheim is een groot succes geworden.

Zag de ochtend er niet bijster florissant uit –het was koud en het regende – tegen de middag brak het wolkendek en kwam er een strak blauwe lucht tevoorschijn. Een kleine 4.000 badeendjes waren inmiddels geadopteerd en de duizenden bezoekers aan de Voorjaarsmarkt trokken tegen drie uur naar de rand van het Formule EENdjes circuit. Om exact 15.00 uur kieperde burgemeester Van Kampen van Teylingen de vijfduizend deelnemende badeendjes in het water. Spuitgasten van de vrijwillige brandweer stuwden de eendjes voorwaarts. Halverwege tekende zich al een eerste beeld af van de duidelijk vooraan liggende eendjes. Bij de finish wachtten notaris Kwak vergezeld van twee assistenten in spanning de aankomst van de eerste eendjes af. Uiteindelijk bleek eendje nr 2609 als eerste over de finishlijn te komen, gevolgd door de eendjes nr 1589 en 3177. Voor de eerste vijftig aankomende eendjes lagen schitterende prijzen klaar, waarvan er al twintig direct werden uitgedeeld. De volledige uitslag wordt bekend gemaakt op de website. Tevens worden de lijsten met de winnende nummers opgehangen bij Primera, Bruna en het Sassennest. De prijzen kunnen worden afgehaald bij het Sassennest.

De door Rotaryclub Sassenheim georganiseerde race lijkt zo’n € 12.500,- te hebben opgeleverd, mede dankzij de vele sponsors uit het bedrijfsleven en de middenstand. De opbrengst komt geheel ten goede aan diverse verfraaiingsprojecten in het Park Rusthoff. “Het ziet er naar uit dat de Rotary Club Sassenheim de Race volgend jaar zeker zal herhalen, mede gezien het grote enthousiasme van de duizenden bezoekers”, aldus de voorzitter van het Formule EENdjes Race comite Jules de Vries.

Zie ook het filmpje op YouTube