Nieuwjaarsduik Zeewolde

Plaats en land begunstiging
Deels Zeewolde en deels internationaal in MALAWI
Website doel:

GOEDE DOELEN VOOR DE 11e ROTARY NIEUWJAARSDUIK ZEEWOLDE:

Alzheimer Café Zeewolde

Het Alzheimer Café is een trefpunt voor mensen met dementie, hun partners, kinderen, familieleden, vrienden, hulpverleners en belangstellenden. Het is een plek waar in een ongedwongen sfeer veel besproken kan worden, waar thema’s en informatie wordt aangeboden. Een werkgroep van vrijwilligers zorgt ervoor dat het Alzheimer Café Zeewolde functioneert. Het café wordt volledig vanuit giften gefinancierd.

Met de opbrengsten van de Rotary Nieuwjaarsduik 2014 kan het Alzheimer Café nieuwe ondersteunende middelen aanschaffen die bijdragen aan een vergroting van de kwaliteit van leven van mensen met dementie en mensen in hun omgeving. Denkt u aan een ‘geheugenkoffer’ met muziek, films, informatiebrochures die mensen en hun omgeving verder helpen bij Alzheimer en met attributen die het dagelijks leven vergemakkelijken. Ook wil het Alzheimer café investeren in de aanschaf van praktische uitleenboeken voor familieleden en zorgverleners.

Meer informatie over dit goede doel: www.alzheimercafezeewolde.nl

Waterproject Bolera Palmsschool Malawi

Rotary steunt wereldwijd waterprojecten. In 2013 koos Rotary Zeewolde voor duurzame ondersteuning van een waterproject in het plaatsje Bolera in Malawi. Het project en het plaatsje hebben een duidelijke link met Zeewolde, want Jurriaan en Trijnet van Haaren, woonachtig in Zeewolde, zijn de initiatiefnemers van een aantal projecten in Bolera. Zij bouwen er een school (Bolera Palms School) en richten zich met dit waterproject op het hele dorpje Bolera.

Vanuit het nabijgelegen meer kunnen een waterpomphuis en waterleiding de bewoners in het dorp van water voorzien. Het waterproject wordt gefaseerd gerealiseerd, er is veel steun nodig. Met de opbrengst vanuit de Rotary Nieuwjaarsduik 2014 kan een belangrijke volgende stap worden gezet.

Meer informatie: www.bolerapalmsschool.nl