Deelname Peuterspeelzaal de Ukkepuk Schaijk aan NL doet

Schaijk in NETHERLANDS
Website doel:

Maart 2014

Deelname Peuterspeelzaal  de Ukkepuk Schaijk aan NL doet.

De Ukkepuk heeft op 22 maart meegedaan aan NL doet. Dit is de grootste vrijwilligersactie van ons land, georganiseerd door het Oranje Fonds. Tijdens NL doet steken mensen in het hele land de handen uit de mouwen bij maatschappelijke organisaties.

Tijdens deze dag is  de speelplaats van de Ukkepuk opgeknapt, hierbij zijn er nieuwe elementen  aan de speelplaats toegevoegd waarbij de peuters weer geprikkeld en uitgedaagd worden om te gaan ontdekken. Om 9.00 uur  ‘s ochtends  stonden er tientallen vrijwilligers en de Rotary club Schaijk - Land van Ravenstein klaar om deze klus te klaren.  Na het welkomstwoord en een kopje koffie ging iedereen vol enthousiasme aan de slag. Er werd hard gewerkt aan het plaatsen van verstop hegjes, een ontdekkingsmuur, een buitenkeuken,  kruidenbakken en het opknappen en verven van spelmateriaal. Ook het weer liet zich van de goede kant zien. Na een dag hard werken, konden we de dag afsluiten met een heel mooi resultaat.

Deze dag is mede mogelijk gemaakt door de vele sponsoren met dank aan:

Spanjers dier en tuin,Verstegen tuin en plantencentrum, Bart en Thijs Hoveniersbedrijf, Van Son eethuis,  Bakkerij ’t Stoepje, van Leuken zand en grindhandel, van Druenen houtzagerij, Em-te Schaijk, Rudie Geurts schildersbedrijf, het Oranje Fonds en de Rotary Club Schaijk Land van Ravenstein:

Over de Rotary: Rotary is ’s werelds grootste internationale humanitaire service organisatie. De doelstelling van Rotary komt kernachtig tot uidrukking in haar lijfspreuk “service above self”. Dat betekent dat je bereid bent iets van jezelf te geven. Dat je dienstbaar wilt zijn aan de samenleving en dit in de praktijk ook zichtbaar wilt maken. De opzet van de organisatie nodigt daartoe uit. Want Rotary is een netwerk waarbinnen leden bereid zijn hun (vak)kennis ten dienste te stellen van de gemeenschap en direct of indirect deel te nemen aan charitatieve en educatieve projecten. Het (be)dienen van de (plaatselijke) gemeenschap, zowel persoonlijk als in clubverband en indien mogelijk samen met bestaande organisaties.