Holterbergclassic 2015

Plaats en land begunstiging
Nijverdal in NETHERLANDS
Website doel:

http://hartvanhellendoorn.nl/ckeditor/fm/userfiles/000oktober_2015/button_TRAIL.tiffHolterberg Classic 2015 vernieuwd!

Datum: 13-10-2015

Zondag 29 november 2015 wordt vast weer een enerverende dag. De stichting Holterberg Classic organiseert, in samenwerking met de Rotaryclub Hellendoorn-Nijverdal e.o., op deze zondag voor de vijftiende keer deze fantastische ATB-tocht over de Holterberg.Dit jaar komen we met iets nieuws omdat we extra veel geld op willen halen voor stichting Stoere Alexander.

We gaan hardlopen! We hebben Marian Freriks (De Wilgenwaerd-Strongmanrun) en Bertus van Elburg (SallandTrail) bereid gevonden om samen met ons een fantastische trail van 15 km uit te zetten. Start vanaf camping Noetselerberg, overeen volledig onverhard parcours met smalle, kronkelige paden en wat klimwerk onderweg. Tussendoor is er altijd een gezellige drink- en eetpauze om even op adem te komen. En na afloop is er een lekker soepje.

Goede doel

Dit jaar sporten we dus voor Stichting Stoere Alexander. Ook zullen we een klein bedrag overmaken aan onze subdoelen, Stichting MS Anders en Overkapping de Boshoeve.

Alexander jr. is een stoer, lief en vrolijk ventje van 2 jaar. Eind mei 2015 kreeg zijn familie de schrik van hun leven. Alexander bleek een ernstige vorm van neuroblastoom kinderkanker te hebben en tot overmaat van ramp ook nog uitzaaiingen. Inmiddels heeft hij meerdere chemokuren gehad en zijn er stamcellen geoogst.

Immuuntherapie

In Amerika is een therapie ontwikkeld die 20% meer kans geeft op genezing. Daar staat tegenover dat het een hele zware therapie is. Door bijwerkingen maken lang niet alle patiënten de behandeling af. De zorgverzekeraars in Nederland vergoeden de medische kosten voor de therapie maar de reis- en verblijfskosten komen voor eigen rekening.

Van het geld wat er op gehaald gaat worden, worden dus de kosten betaald voor de behandeling van Alexander in binnen- en buitenland, die niet door de zorgverzekeraar worden vergoed. Het streefbedrag van Stichting Stoere Alexander is € 75.000,-. Het geld dat overblijft of niet wordt gebruikt gaat naar Villa Joep. Villa Joep stimuleert  en financiert onderzoek naar neuroblastoom kinderkanker.

Organisatie

De tochten worden gereden en gelopen over een schitterend parcours dat prima is bewegwijzerd en voorzien van materiaal- en EHBO-posten. Verder wordt er voor een goede begeleiding en verzorging gezorgd en is er een sfeervolle start- en aankomstplaats. De tocht zal grotendeels worden gereden en gelopen over een bestaand parcours op de Sallandse Heuvelrug, mede dankzij de medewerking van Staatsbosbeheer en Natuurmonumenten.

ATB-ers

De individuele rijders starten vanaf camping Noetselerberg, Holterweg 116 in Nijverdal. Deze accommodatie wordt gratis door camping Noetselerberg beschikbaar gesteld en heeft voldoende kleed- en doucheruimte voor alle deelnemers. Men kan starten tussen 9 en 10 uur. Voor de langste afstand is wel een behoorlijke conditie nodig en ervaring vereist. Het dragen van een helm is verplicht. Het inschrijfgeld voor de individuele deelnemers bedraagt € 10,00, te betalen aan de start. Dit is inclusief verzekering en consumpties. De rest van de opbrengst komt geheel ten goede aan de uitgekozen goede doelen.

Hardlopers

Ook de hardlopers starten vanaf camping Noetselerberg, Holterweg 116 in Nijverdal.
Deze accommodatie wordt gratis door camping Noetselerberg beschikbaar gesteld en heeft voldoende kleed- en doucheruimte voor alle deelnemers. De start is om 11.00 uur!
Het inschrijfgeld voor de hardlopers bedraagt € 10,00, te betalen aan de start. Dit is

Bedrijventeam

Naast de individuele rijders doen er weer bedrijventeams van maximaal acht deelnemers
mee. Uiteraard krijgen de teams voor en na de tocht een behandeling zoals VIPS die mogen verwachten. Voor bedrijven is dit een uitgelezen mogelijkheid om relaties, gewaardeerde medewerkers, vrienden of kennissen eens op een niet alledaagse manier uit te nodigen.