st.Blijf Groep

wormerveer in NETHERLANDS
Website doel:
www.blijfgroep.nl

Toekenning District Grant van de Rotary Foundation aan het Blijfhuis in Wormerveer

In samenwerking met alle 5 Zaanse Rotaryclubs in de Zaanstreek is bij de Rotary Foundation, gezeteld in Amerika, een verzoek ingediend voor een extra financiële steun aan het Blijfhuis te Wormerveer.

Aan gezinsleden; vrouw, kinderen en partner, wordt professionele begeleiding en maximaal 6 maanden huisvesting geboden om een nieuw leven, zonder geweld, op te bouwen. 16 Voormalige ouderenappartementen zijn geschikt gemaakt voor opvang, alsmede enkele kamers voor de hulpverlening ter plekke.

De geldelijke donatie van Rotary Zaanstad van Euro 2.000,- is verdubbeld door de Rotary Foundation met USD 2.815 (ca € 2.040.-); die in 2013-2014 € 22.000 regionaal beschikbaar had en € 6.000,- uit een meevaller. Alle 14 aanvragen hebben op steun mogen rekenen, 3 daarvan uit de meevaller gefinancierd.

RC’s de Zaan Zaandijk, Wormerveer-Krommenie, Zaandam, Zaandam Oost en Zaanstad:

Er zijn door de leden van de 5 Rotaryclubs hands-on activiteiten verricht (o.a. behang afkrabben, verhuisd, verplaatsen speeltoestellen) en er is samengewerkt met de overige 4 RC’s (Rotary clubs) voor de districtsaanvraag bij de Foundation.

Ten behoeve van de Rotary Foundation is in juli en september 2014 een eindrapport opgesteld met verantwoording van de inkomsten c.q. de uitgaven ten gunste van de Blijf groep. De Blijf Groep heeft op een zeer heldere, professionele wijze inkomsten en uitgaven overzichtelijk verantwoord aan alle betrokken financiers, alsmede alle persberichten overlegd waaruit ook de handelingen blijken te zijn verricht.

Verder valt op te maken dat de inkomsten voor de Blijf Groep vanuit Rotary en haar Foundation volledig zijn besteed aan het doel van de bijdrage; namelijk de financiering van de kinderbedden (stapel) en de aanpassing van het elektrotechnische (veiligheid)systeem. De nota’s hiervan zijn overlegd, de foto’s van plaatsing zijn gemaakt en de betaalbewijzen van overmaking vanuit Rotary aan de Blijf Groep zijn aan de Rotary Foundation ook overlegd.

Eén jaar doorlooptijd, vanaf september 2013 tot heden, is met de Foundationaanvraag gemoeid geweest.

RC de Zaan Zaandijk, Rotary Foundation Commissie

September, 2014