Streetsoccer

STREETSOCCER

Hoe het was, hoe het is, HOE HET WORDT

STREETSOCCER 2027

Met ons allen stellen we vast dat Streetsoccer een prachtig evenement is waaraan honderden kinderen al sinds 1999 enorm veel plezier beleven. Alleen daarom al willen we met dit evenement doorgaan. We vinden dat we deze kinderen niet in de kou kunnen laten staan.

Zoals al gememoreerd is Streetsoccer de afgelopen jaren enorm gegroeid en heeft vele successen gekend, zoals

·

Meewerkende studenten van de opleiding Sport & Bewegen, die er hun stageplaats vinden. (Rotary = erkend stagebedrijf ?, prachtig toch !),

·

Groeiende maatschappelijke betrokkenheid met projecten als Pesten en Veilig Oversteken,

·

Groeiend potentieel in fund raising waarmee we anderen weer behulpzaam kunnen zijn,

Verbetering van de fellowship,

·

Overdracht naar andere Rotary Clubs.

Maar we realiseren ons ter dege dat succes ook wat van ons vraagt. En willen we dit als club ook behouden. Hebben we daar wat voor over, willen we die inspanning plegen.

Het uitgangspunt in onze discussie is behoud van Streetsoccer. Behoud van de prachtige kansen die het vooral biedt voor kinderen. Want het beleid is nog altijd Kinderen voor Kinderen.

Maar dan wel in een moderner jasje dat ons allemaal past.

Dat willen we bereiken door de organisatie transparanter te maken en dichter bij de onszelf te brengen. Een kleiner en efficienter werkend bestuur. Alle leden zoveel mogelijk zelf laten kiezen in welke commissie men wil meedoen. Dat doen waar je goed in bent.

Helder maken wat de werkzaamheden in de commissies zijn en wat het aan tijdbeslag met zich meebrengt. Dan kunnen we bewust keuzes maken en bij Streetsoccer doen waar we goed in zijn en wat we leuk vinden.

Dit concept willen we met elkaar bespreken op 26 oktober.