MEERDIJK OPEN 2014

burgerij
Plaats en land begunstiging
Emmen in NETHERLANDS

Het prestigieuze Meerdijk Open golftoernooi wordt al vele jaren door onze club georganiseerd om geld te genereren voor goede doelen. Ook dit jaar is er reeds voldoende deelname om het toernooi te laten doorgaan, maar er is nog ruimte voor een paar extra flights. Zeer geschikt voor een sportief-ontspannen bedrijfsuitje! De combinatie van een unieke baan – deskundig uitgezet op het sportcomplex Meerdijk – en de gelegenheid tot informeel netwerken staat ervoor garant dat ook de negende editie van dit toernooi een zinderend evenement wordt.

GESCHATTE NETTO OPBRENGST: € 10.000

ONZE GOEDE DOELEN

DE VOEDSELBANK

In Nederland leeft meer dan een miljoen mensen onder de armoedegrens. De voedselbanken helpen de armsten door ze tijdelijk te voorzien van voedselpakketten. Om onze klanten van voldoende eten te kunnen voorzien, werken wij samen met bedrijven, instellingen, overheden en particulieren. Zo zorgen we er samen voor dat armoede wordt bestreden, voedseloverschotten verdwijnen en het milieu minder wordt belast.

Om de zelfredzaamheid van onze klanten te vergroten, werken we samen met lokale organisaties die onze klanten helpen om weer op eigen benen te staan. Voedselhulp moet immers altijd tijdelijk zijn.

STICHTING SUWA SETHA NEDERLAND

Stichting Suwa Setha Nederland (SSN) helpt kinderen op weg naar een betere toekomst. Sinds 1983 trekt SSN zich het lot aan van vele kinderen die moeten opgroeien onder vaak slechte omstandigheden. Onze doelstelling is het geven van steun aan kinderen in ontwikkelingslanden, voornamelijk in Sri Lanka. SSN is een particuliere organisatie die uitsluitend werkt met vrijwilligers, zowel in Nederland als op de projecten in Sri Lanka.

STICHTING HOLLAND WATER GOES AFRICA

Stichting Holland Water Goes Africa is opgericht in september 2008, met als doel Afrika te ondersteunen bij het oplossen van hun waterprobleem. Er is veel water in Afrika. Het ontbreekt alleen aan kwalitatief goedkope middelen om bij het water te komen.

De FLOFLO doe-het-zelf boortoren is ontworpen om mensen te helpen boren naar water op een gemakkelijke en betaalbare manier (waar, wanneer en hoe vaak zij zelf willen). De FLOFLO is duurzaam, milieuvriendelijk, educatief en zelfonderhoudend. Een ideaal microkrediet voor de ontwikkelingslanden. Het is de goedkoopste, simpelste, effectiefste en duurzaamste manier om een waterput te boren! De FLOFLO is verpakt in een handige tas zodat je hem zonder moeite (bijvoorbeeld achterop de fiets) overal mee naar toe kan nemen en gebruiken.

MEER INFO:

COMMISSIE “MEERDIJK OPEN”: