Bijdrage aan Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting

landelijk in NETHERLANDS
Website doel:

September 2013

Rotary Schaijk-Land van Ravenstein schenkt € 2750,= aan NCFS!

Rotary Schaijk Land van Ravenstein heeft in het weekend van 22 & 23 juni j.l. het Bike Festival Brabant georganiseerd! De initiatiefnemers wilden met dit sportevenement geld inzamelen voor de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting.

Het Bike Festival bestond onder andere uit een 6 en 24 uurs race, een dikke banden race en heel veel entertainment. De organisatie kan terugzien op een meer dan geslaagd evenement. Het voor de eerste keer gehouden Bike Festival Brabant was een sportieve happening van allure en zal volgend jaar zeer zeker weer worden georganiseerd.

Afgelopen dinsdag was directeur Jacquelien Noordhoek van de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting naar Schaijk afgereisd om in het clubhuis van de serviceclub de cheque in ontvangst te nemen en in haar dankwoord sprak ze lovend over de organisatie maar legde ze ook nog eens een keer het belang uit voor hun strijd tegen de taaislijmziekte. Met bijdragen zoals deze is het onderzoekers van het CF-centrum van het UMC Utrecht bijvoorbeeld recent gelukt een baanbrekende techniek te ontwikkelen die het mogelijk heeft gemaakt de optimale behandeling te bepalen voor iedere individuele patiënt met Cystic Fibrosis (CF). In het weekend van het Bike Festival Brabant werd er tevens voor € 880,= aan knuffels verkocht zodat er deze week een totaal bedrag van € 3630,= op de rekening van NCSF bijgeschreven zal gaan worden!

Met een welgemeend dank je wel aan iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt besloot Jacquelien haar gloedvolle toespraak.

Voorzitter Bernice van Eert (r) van Rotary Schaijk Land van Ravenstein overhandigt de cheque aan directeur NCSF Jacquelien Noordhoek