Circus Elleboog

Rotary Benefietconcert 2014, Circus Elleboog in het zonnetje gezet

C:\Users\r\Desktop\Benefietconcert 2014 hal.JPG

13 juni 2014

AMSTERDAM - In LAB 111 vond woensdagavond jl. het tiende Rotary Benefietconcert Amsterdam plaats, onder de noemer “Fellini meets Ravel’. Ditmaal was het concert speciaal voor Circus Elleboog bedoeld, het jeugdcircus van Amsterdam.

Het was een avond voor iedereen die wilde genieten van een wervelende circussfeer, met klassieke musici, popmuzikanten, acrobaten, jongleurs, feestelijke bands en lekker eten en drinken. Er waren talloze optredens, workshops en een dansvloer. Het was een daverend succes en alle aanwezigen waren het erover eens dat ze echt iets bijzonders meemaakten!

Aan Elleboog-directeur Angelina van Groezen werd een check overhandigd ter waarde van :

De Rotaryclubs doneerden 10.000 euro aan Circus Elleboog.

Hiermee kan het jonge circustalenten, uit minder bedeelde gezinnen, de kans bieden om zich bij Elleboog te blijven ontwikkelen. Elleboog is ontzettend blij dat de Rotary dit jaar het jeugdcircus van Amsterdam verkozen heeft als benefietdoel en het vindt het geweldig zo'n fantastische avond meegemaakt te mogen hebben!
C:\Users\r\Desktop\Benefiet concert cheque.jpg

Speciaal voor deze avond werd er een spetterend programma samengesteld onder artistieke leiding van Cahit Metin, docent bij Circus Elleboog, en onder muzikale leiding van violiste Rosanne Philippens. Centraal stond de opzwepende show van het Nederlands Blazers Ensemble dat voor deze gelegenheid samen optrad met de getalenteerde Rosanne Philippens en oud Elleboog-deelneemster Ayla Moes en haar acrobatiekpartner Tom Mörtl. Dit optreden was aan alle kanten zo virtuoos dat het publiek laaiend enthousiast was en niet meer leek te willen stoppen met applaudisseren.

Naast deze grandioze hoofdact vonden er in allerlei andere ruimtes intieme en bijzondere optredens plaats. Zo speelde bijvoorbeeld Marnix van de Poll preludes van Shostakovich, waarbij hij het publiek uitdaagde om al luisterend de klankkleuren te associëren met sferische beelden en deze beelden met elkaar te delen. Ook beide Elleboog voorstellingsgroepen waren van de partij en ontvingen daverend applaus en lovende woorden! Het geheel was gehuld in een sfeer waarin Fellini en Ravel de Parade en het North Sea Jazz festival leken te ontmoeten, heel bijzonder!

De locatie - LAB111, het voormalig labaratoriumgebouw op het WG-terrein en thans culturele broed- en ontmoetingsplaats voor creatief Amsterdam - had niet beter gekozen kunnen zijn. Met tal van intieme ruimtes, een prachtige film- annex theaterzaal en een sfeervol café-restaurant bood het perfect voor ieder wat wils. Zowel binnen als buiten kon het publiek zich vergapen aan kunsten en fijn genieten van goed gezelschap én heerlijks als Prosecco, oesters, Japans bier en blini's met zalm en kaviaar! De organiserende Rotaryclubs Nachtwacht en Westertoren mogen trots op hun bijzondere prestatie zijn, want ze hebben van het tiende Rotary Benefietconcert iets unieks gemaakt!

C:\Users\r\Desktop\benefietconcert 2.JPGBron: Dichtbij.nl