Sportdag

burgerij
Plaats en land begunstiging
Zeist in NETHERLANDS

Jaarlijks, meestal in voorjaar of zomer, organiseert Rotary Club Zeist een grote sportdag teneinde fondsen te werven voor lokale doelen.

De doelen worden elk jaar opnieuw vastgesteld. Zo is er door middel van de sportdag in het verleden geld gegenereerd voor de aanleg van een ijsbaan/skeelerbaan, voor de deelname van allochtone minderheden aan sport en voor de bestrijding van obesitas onder de jeugd.

Tijdens de sportdag strijden acht teams, gerekruteerd uit Zeister bedrijven/instellingen, tegen elkaar. Er wordt in een groot aantal takken van sport geduelleerd, zoals voetbal, beach-volleybal, tennis, golf, mountain-biken en touwtrekken.

Aanvankelijk vonden de wedstrijden plaats in sporthal Dijnselburg, maar de laatste jaren buiten op de sportterreinen van tennisvereniging Shot en van hockey- en golfvereniging Schaerweijde in Zeist.

Langzamerhand is de jaarlijks terugkerende sportdag een bekend fenomeen geworden in de Zeister samenleving. Het is altijd een gezellig festijn met tal van hapjes en drankjes, waar veel bezoekers en supporters op af komen.

Het is elk jaar weer een fijne dag, zeker als het weer meewerkt