Waterfestijn Ypenburg Drakenbootrace 2016 grandioos succes.

Project foto's

Plaats en land begunstiging
Den Haag in NETHERLANDS
Website doel:

Zondag 5 juni jongstleden was het feest op Ypenburg. Onder ideale weersomstandigheden werd weer het jaarlijks terugkerend Waterfestijn met drakenbootrace gehouden op de locatie De Blauwe Loper aan het Bottgerwater.

Het Waterfestijn 2016 is ook dit jaar weer georganiseerd door een team van vrijwilligers die zich enorm hebben ingezet voor een zeer geslaagd feest. Dit team bestaat uit een aantal leden van het BPY en wordt als project ondersteund door een delegatie van de Rotary Rijswijk Ypenburg. Op die dag zelf hebben alle leden van de Rotary (ongeveer 40 personen) ondersteunende taken verricht op het Waterfestijn.

Om 8.30 uur is begonnen met de opbouw. Voor de kinderen waren er tal van attracties zoals een springkussen, stormbaan en trampolines waar zij naar hartenlust gebruik van maakten. Ook was er een leuke braderie en kraampjes met lekkere hapjes. Daarnaast waren er diverse leuke kermisattracties aanwezig. Dit jaar waren er een aantal activiteiten zoals tennis, beschikbaar gesteld door de Gemeente Den Haag. Tevens was er een voetbalactiviteit met oud ADO speler Rick vd Bergh. Iedereen had genoeg te doen en over de belangstelling was men meer dan tevreden. De bezoekers genoten van dit alles met volle teugen. VIP tent was de mogelijkheid om te spreken met de bewonersorganisaties. Verder was deze tent het eindpunt van een wandeling door Ypenburg door expats die in de wijk wonen, dit in samenwerking met de Haagse Brug.

Maar het hoogtepunt was natuurlijk de drakenbootrace. Voordat men van start ging kregen de teams een spetterende warming-up met een Zumba act. Ook dit keer waren de teams uiterst gemotiveerd en na het bekende trainingsrondje gingen de teams vol goede moed van start. Dat resulteerde in uiterst spectaculaire races met mooie tijden. De teams werden luid aangemoedigd door hun aanhang. De prijsuitreiking werd met verve gedaan door de stadsdeel directeur Anita Vos. Zij vond het een eer om aanwezig te zijn, genoot van de sfeer en komt volgend jaar graag terug. Met dank aan de fantastische muzikale optredens van Lyceum Ypenburg, Montaigne Lyceum, balletschool Ypenburg, Wesley Broens, de band So What en coverband Groove Planet.

Er heeft geen formele telling van het aantal bezoekers plaatsgevonden, maar een globale telling op het terrein schatten we in dat er ongeveer 4000 mensen het festijn hebben bezocht.

Het Waterfestijn /Drakenbootrace werd mede mogelijk gemaakt door Gemeente Den Haag, BewonersPlatform Ypenburg, Keurslager Theo Barten, Fonds 1818, BezorgService Ypenburg, JUMBO Ypenburg, Rotary Club Rijswijk-Ypenburg, ijssalon en bonbons Fietje, Aktief, RomyNox BV en Barneys Dart Company en Haagse Brug.