Meer dan twintigduizend euro voor Villa Joep

Voorschoten in NETHERLANDS
Website doel:
www.villajoep.nl

Zevenhonderd fietsers namen zondag 9 juni deel aan de Rotaryfietstocht door Leidschendam, Voorschoten en Wassenaar. De opbrengst van de unieke tocht en de aansluitende barbecue bedraagt 21.255,00 euro. Het bedrag komt volledig ten goede aan Villa Joep.

De Rotaryfietstocht begon en eindigde bij Manege Santhorst in Wassenaar. De deelnemers konden kiezen uit een tocht van 23 en 40 kilometer. De routes voerden langs de mooiste plekjes in de omgeving, van het Valkenburgsemeer tot landgoed Rust en Vreugd en van Villa Maarheeze tot stoomgemaal De Volharding. Burgemeesters Hans van der Sluijs van Leidschendam-Voorburg, Jeroen Staatsen van Voorschoten en Jan Hoekema van Wassenaar gaven gezamenlijk het startschot.

.

De opbrengst van het evenement is bestemd voor Villa Joep. Het fonds tegen neuroblastoom kinderkanker werd opgericht door Rowald en Leontine Steijn, die in 2003 hun vierjarige zoon Joep aan de ziekte verloren. Leontine is verheugd over het mooie resultaat: “Tien jaar geleden begonnen we met Villa Joep omdat we niet wilden dat andere ouders hetzelfde zou overkomen. Dankzij donaties konden we steeds meer onderzoeken financieren. Vorig jaar leidde dat tot onze opwinding en ontroering tot wereldwijde doorbraken. Nu zijn we halverwege de wedstrijd. Om in de toekomst kinderen te kunnen genezen moeten we verder. Het is geweldig dat zo veel mensen met ons willen meevechten. Allemaal heel hartelijk dank voor uw bijdrage!”

Zie www.villajoep.nl voor meer informatie.

Leontine Steijn fietste ook mee

.

Aan de finish wachtte een barbecue met livemuziek van de coverband WhatEls. Bovendien verzorgde Voltige Vereniging Wassenaarse Manege een demonstratie. Veel fietsers, met name uit de deelnemende gemeenten, genoten van een gezellig samenzijn. Net als afgelopen jaar, toen de Rotaryfietstocht werd georganiseerd ten bate van Hospice Wassenaar, kunnen organisatie en deelnemers terugkijken op een bijzonder geslaagd evenement.

2013-06-10/PvW/TtW