Wandelen voor Water 2020

Plaats en land begunstiging
Felo and Willie in MALAWI
Website doel:

Honderden basisschoolleerlingen in Huizen, Blaricum en Laren gaan in maart 'Wandelen voor Water' om geld in te zamelen voor waterpompen in Malawi

Al 5 jaar organiseren de Rotaryclubs Huizen Gooimeer, Blaricum Centaurea en Laren Blaricum de wandeling waarmee geld wordt ingezameld. In de afgelopen jaren zijn waterdammen in Zuid-Ethiopië gebouwd. Dat project is nu bijna afgerond.

Honderden basisschoolleerlingen in Huizen, Blaricum en Laren gaan ieder jaar in maart 'Wandelen voor Water' om geld in te zamelen voor waterprojecten in Afrika.

Al 5 jaar organiseren de Rotaryclubs Huizen Gooimeer, Blaricum Centaurea en Laren Blaricum de wandeling en de bijbehorende lessen. Vorig jaar is daarmee ruim 7.500 euro opgehaald en dankzij een Rotary Grant wordt dat bedrag ongeveer verdubbeld. In de afgelopen jaren zijn waterdammen in Zuid-Ethiopië gebouwd. Dat project is nu bijna afgerond.

Dit jaar wordt voor het eerst gelopen voor waterpompen in Malawi. Vooraf krijgen de leerlingen een speciale les waarin zij meer over de achtergrond van de actie leren. Met de les en de instructie zijn de leerlingen goed voorbereid voor de wandeling. Het startschot werd gegeven door burgemeester Sicko Heldoorn van Huizen. Tijdens het wandelen werd meteen zwerfafval en plastic opgeruimd dat we onderweg tegenkwamen, waarmee de kinderen actief met het schoonhouden van onze natuur bezig waren.