Rotary Koningsdag 2018

Stadskanaal in NETHERLANDS
Website doel:

HET ROTARY STADSKANAAL BLUES TERRAS

Al meer dan tien jaar komt de Rotaryclub Stadskanaal in actie voor het goede doel tijdens de Knoalsternacht en op Koninginnedag/Koningsdag.

Het inmiddels traditionele Bluescafé aan het Europaplein, is een niet meer weg te denken muziekhappening tijdens de Knoalsternacht geworden.

Vele bekende namen zoals de Bluesdealers traden er op. Deze bluesband uit Bedum heeft in het Noorden een grote bekendheid opgebouwd en begeleidt Harry “Cuby” Muskee regelmatig tijdens bluesevenementen.

Zo ook speelde de Groningse band Catfeaver samen met de band Bluesselect het Rotaryterras, zij spelen een meeslepend repertoire van Blues en Funk.  Ook niet te vergeten een optreden van de Knoalster band 42 Missed Stakes. De middag is meestal voor de B.J. Hegen Bluesband. Zoals steeds de laatste jaren, zorgt hij voor een spetterende afsluiting van de Koninginnedag.

De doelen waarvoor dit Rotary terras zich inzet zijn afwisselend lokaal en verder weg.

Goede doel 2018

Natuurlijk is er weer een goed doel verbonden aan de activiteiten.
Voor dit jaar is gekozen om de aankoop mogelijk te maken van zeer unieke foto’s van onze regio uit de periode 1950-1970 met een hoge culturele historische waarde. Deze foto’s worden aan het Steekhistorisch Centrum in Stadskanaal.

We danken dan ook onze sponsoren en bezoekers voor hun steun.