Verkooptentoonstelling Piet Goede

Plaats en land begunstiging
Amsterdam in NETHERLANDS
Website doel:

GORINCHEM - Het Gorcums Museum houdt, in samenwerking met Rotaryclub Gorinchem Merwede, van zaterdag 1 tot en met zondag 9 juni een verkoopexpositie van kunstwerken en foto’s van Piet Goede. De opbrengst komt geheel ten goede aan het Nederlands Herseninstituut.

Kunstenaar en fotograaf Piet Goede in zijn atelier. Foto:PR

Kunstenaar en fotograaf Piet Goede in
zijn atelier. Foto: PR

Piet Goede (1918-2006) was allereerst architect, later fotograaf en uiteindelijk een veelzijdig beeldend kunstenaar. Hij heeft jarenlang - 1957 tot 1963 - voorpaginafoto’s voor de Groene Amsterdammer verzorgd. Vanaf 1969 maakte hij bijzondere objecten van hout en staal. Een leuk detail is dat de film ‘Turks Fruit’ zich voor een deel afspeelt in het atelier van Piet Goede. Bij zijn leven wilde hij weinig van zijn sculpturen verkopen. Zijn erven besloten onlangs een deel van zijn werken en foto’s beschikbaar te stellen voor verkoop, onder voorwaarde dat de opbrengst naar het goede doel gaat, in dit geval naar het Nederlands Herseninstituut. Adelbert Goede, een zoon van Piet Goede, begeleidt de tentoonstelling en zal van 1 tot 9 juni aanwezig zijn voor het verstrekken van informatie. De verkoopexpositie, Piet Goede, Multitalent wordt gehouden in het Gorcums Museum aan de Grote Markt 17. Voor meer informatie: www.gorcumsmuseum.nl.