Rotaryclub Schaijk - Land van Ravenstein organiseert Bike Festival Brabant

Plaats en land begunstiging
Geheel nederland in NETHERLANDS
Website doel:

In het weekend van 22 en 23 juni 2013 wordt in Zeeland, gemeente Landerd, het Bike Festival Brabant georganiseerd. Het weekend staat geheel in het teken van de wielersport, waarbij de Bart Brentjens 24 uurs race als rode draad fungeert. Daarnaast worden er diverse takken van wielersport gedemonstreerd, waarbij kinderen en volwassenen kunnen deelnemen. Zo is er een dikke banden race voor de jeugd en een bedrijvencompetitie. Een nieuw onderdeel in de mountainbike sport is de Daphny van de Brand Eliminator race. Dit is een afval race op een kort, maar spectaculair parcours.

ALGEMENE INFORMATIE

Het evenement wordt georganiseerd in en rondom Zeeland, met start en finish in het centrum, nabij het gemeentehuis en de kerk. Door het dorpscentrum als spil van het evenement te gebruiken is de uitstraling groot en wordt er voor deelnemers en publiek een mooie ambiance gecreëerd.

De organisatie is in handen van de Stichting Bike Festival Brabant, met medewerking van de Rotaryclub Schaijk-Land van Ravenstein, Bart Brentjens; Olympisch Kampioen Mountainbike en Daphny van den Brand.

Een belangrijke missie van het evenement is het verwerven van gelden voor het goede doel, in dit geval de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting. Cystic Fibrosis: Cystic Fibrosis (CF) wordt ook wel taaislijmziekte genoemd en is de meest voorkomende erfelijke ziekte met een beperkte levensverwachting. CF tast onder andere de longen aan en verstoort de spijsvertering. CF is niet te genezen. De gemiddelde levensverwachting van mensen met CF is 40 jaar. In Nederland hebben 1400 mensen CF. de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting (NCFS) zet zich in voor een langer en beter leven voor mensen met Cystic Fibrosis. De NCFS bevordert lotgenotencontact, geeft informatie en behartigt de belangen van mensen met CF. daarnaast initieert en financiert de NCFS wetenschappelijk onderzoek en zet diverse projecten op om zorg voor mensen met CF in Nederland te verbeteren.

Voorlopig programma:

ZATERDAG 22 JUNI

10.00 uur                    Officiële opening – Artiest/ BMX demo
10.30 uur                    Start NK XCE – Startschot door Daphny vd Brand
10.30 – 12.00 uur        NK XCE (Eliminator Race)
12.00 – 14.00 uur        BMX/Trail demo of wedstrijd
14.00 uur                    Start 24u en 6u race – Startschot door Bart Brentjens
15.00 uur                    Dikke banden race schooljeugd
20.00 uur                    Finish 6u race