I Learn to Speak English (ILSE)

Project foto's

jeugd
Land begunstiging:
INDIA

Voor kinderen die in armoede op het platteland van India wonen is Engels is een zeer belangrijke taal en essentiëel voor een betere toekomst. Helaas is er niet altijd een school of zijn leerkrachten onvoldoende gekwalificeerd. Het ILSE-programma (I Learn to Speak English) gebruikt een geïntegreerde aanpak om het niveau van het Engels van docenten en kinderen te verbeteren. Doel is in totaal 5000 kinderen en 100 leerkrachten op te leiden. Het belangrijkste onderdeel van het programma is de plaatsing van in totaal 65 computers in de buitenmuren van 27 verschillende overheidsscholen. Dankzij speciaal ontworpen software kunnen de kinderen Engels leren zonder hulp van een leerkracht. De computers werken bovendien op zonne-energie en individuele voortgang wordt bijgehouden.

Dit programma is een samenwerking van zes Rotaryclubs in vier landen. De totale kosten voor de 65 solarcomputers via Matching Grant 79704 zijn US $ 77.805,-

RC Visakhapatnam (host) India
RC Amsterdam-Nieuwendam, RC Amsterdam-Minerva Netherlands