Voedselbank Inzameling

Land begunstiging:
Website doel:
www.stichtingburen.nl

De jaarlijkse inzamelingsactie voor de Voedselbank Stichting Buren van de Rotaryclubs in Leidschendam-Voorburg en Innerwheel is een groot succes geworden. De actie bij de AH’s aan het Julianaplein in Voorburg en in winkelcentrum Leidsenhage bracht maar liefst 350 kratten aan waren op. Vorig jaar waren dat er 275. “Ongekend”, noemt Nan de Smet, voorzitter van de voedselbank voor Leidschendam-Voorburg en de Haagse wijken Bezuidenhout en Mariahoeve, de gulheid waarmee de afgelopen twee zaterdagen gegeven is. “De klanten vonden het een geweldige actie en wilden graag meewerken. Iedereen kreeg een boodschappenlijstje met het verzoek daarvan één artikel te kopen. Bij veel klanten bleef het niet bij één boodschap, maar zij gaven er meerdere. Sommigen kochten alles wat er op het lijstje stond. Er waren zelfs mensen speciaal gekomen om iets te doen voor de medemens. De reacties liepen uiteen van: ‘dat moeten jullie iedere week doen’, ‘ik kom volgende week weer’ en ‘ik geef geen geld, maar dit doe ik graag’. Hartverwarmend! Het boodschappenlijstje bestond vooral uit artikelen die de voedselbank nooit in haar assortiment heeft, maar wel noodzakelijk zijn in een gezin. De Voedselbank Stichting Buren is de leden van de Rotaryclubs in Voorburg, Leidschendam en AH erg dankbaar dat ze deze actie mogelijk hebben gemaakt”, aldus Nan de Smet.