Binnenstadplein

Montessorischool De Binnenstad – Damstraat 6, 6811 CB Arnhem

Zondag 31 mei 2015

11.00 – 16.00 uur

Na aanleiding van het aanbod van Rotary Arnhem om ons te komen helpen, is ons project in een enorme versnelling terecht gekomen m.b.t. de financiÎn, de samenwerking en de uitvoering door de aannemers. Op 18 mei gaat de uitvoering beginnen en op de Doe-dag (zondag 31 mei) zullen we gezamenlijk de laatste puntjes op de ‘i’ zetten en afsluiten met een bescheiden openingsfeestje.

Wie komen er helpen?

- ouders en kinderen

- team Binnenstad

- vrijwilligers kerk

- familieleden en vrijwilligers Kohlman

- omwonenden

- bewonersplatform

- ondernemersplatform

- Rotaryclub Arnhem

Wat gaan we doen?

- Inrichten speeleilanden met planten en speelaanleidingen

- ontmoetingsplek

- aanleggen kloostertuin (pad en plantveldjes)

- insectenhotels maken

- hut van wilgentenen

- plantenbak metselen

- gevelgroen

- boom planten

Eigen project

Het is een wens van de Rotary om –naast de hulp bij de gezamenlijke onderdelen- een eigen project uit te voeren en hier invulling aan geeft (in samenwerking met Willem). De ontmoetingsplek lijkt ons hiervoor het meest geschikt. Deze plek zal straks de verbinding vormen tussen de 3 instellingen en tussen de kinderen, de ouderen en de kerk. Daarnaast staat de plek symbool voor het verwelkomen van de stad op ons nieuw ingerichte plein.

De ontmoetingsplek komt tussen de kloostertuin en het schoolplein te liggen, in de huidige fietsenstalling. Voor de 31e zal de achtermuur op enkele plekken worden doorbroken en het dak verwijderd. Tegen de muren kunnen klimplanten en er moeten bankjes en plantenbakken komen. Er is ruimte om er een creatieve invulling aan te geven. Op de muur kan bijvoorbeeld een kunstwerk komen dat de verbinding symboliseert.

Boom planten

Waarschijnlijk zal op 31 mei de voorzitter en (net gepensioneerde directeur) Mely Schonherr een boom te planten.

Ontmoetingsplek: Rotary i.s.m. Willem en NLGreen

Overige doe-dingen: vereniging Binnenstadplein en NLGreen

Werving vrijwilligers en communicatie: vereniging binnenstadplein

Lunch: Rotary

Koffie en thee: school

Borrel en feestje: school? Vereniging?

Media

De Gelderlander zal aanwezig zijn, verder zal er andere media uitgenodigd worden door de vereniging zelf en NLGreen.