Deelname aan IQ Quiz

Website doel:

Voorschoten, 16 februari 2019

IQ Quiz 2019

16 februari nam onze club voor de zesde achtereenvolgende keer deel aan de IQ Quiz van Rotary Club Voorburg-Vliet.

De wedstrijd tussen circa twintig teams van verschillende serviceclubs vond plaats op het Sint-Maartenscollege in Voorburg. In twaalf ronden à tien vragen werden we tot het uiterste gepijnigd. Tussen de bedrijven door zorgde de bluesband BB Queenies dat er geen stiltes vielen. Bovendien was er een loterij met prijzen die lokale winkeliers en ondernemers beschikbaar hadden gesteld.

De opbrengst bedroeg ruim 10.000 euro voor Tyltylcentrum De Witte Vogel in Den Haag, bedoeld voor de aanschaf van een AKKA-plateau waarmee patiënten leren hun rolstoel zelfstandig te bedienen. Rotary Club Voorburg ontving uit handen van burgemeester Klaas Tigelaar de wisselbeker. De twee teams van onze club eindigden heel hoog bovenin het rechterrijtje en op een buitengewoon verdienstelijke plaats in het linkerrijtje.