Kinderboerderij

jeugd
Plaats en land begunstiging
Zeist in NETHERLANDS

In 1983 heeft Rotary Club Zeist de stichting Kinderboerderij opgericht om de kinderboerderij van toen van de ondergang te redden. Nadien is om de toekomst van de kinderboerderij in Zeist veilig te stellen op verschillende manieren veel geld bijeen gebracht.

Voor een goed functioneren van de kinderboerderij in de Zeister samenleving zijn een toekomstplan, een bedrijfsplan, een onderhoudsplan en een communicatieplan opgesteld.

Onze contacten met de gemeente Zeist hebben er toe geleid dat de gemeente jaarlijks een flinke subsidie toekent aan de kinderboerderij. Door de jaren heen hebben steeds leden van onze club - a titre personnel - functies in het bestuur van de stichting vervuld.

Inmiddels komen er jaarlijks zo’n 100.000 bezoekers door de poort van de kinderboerderij. Onlangs kreeg de kinderboerderij als allereerste in Nederland het officiële keurmerk Erkende Kinderboerderij in Nederland, de kroon op het werk van zo’n 25 jaar.

Rotary Club Zeist beschouwt de kinderboerderij als een geslaagde initiatief in de Zeister samenleving.