Rotary Doorn Wandelen voor Water

Website doel:

PERSBERICHT

Wandelen voor Water

“Wandelen voor Water” vrijdag 21 maart 2014 !

6 Kilometer lopen met 6 liter water op je rug op 21 maart, de VN wereld water dag. Kinderen uit groep 7 en 8 gaan dat doen uit solidariteit met leeftijdgenootjes in ontwikkelingslanden. Zij lopen dagelijks gemiddeld deze afstand om aan schoon drinkwater te komen. Rotary Club Doorn ondersteunt dit initiatief.

Water is essentieel voor ieder mens en dat beseffen we ons allemaal. Dat toegang tot schoon drinkwater niet voor iedereen  vanzelfsprekend is weten we ook.

Daarnaast is toegang tot schoon drinkwater een mensenrecht, reden te meer om daar een bijdrage aan te willen leveren.

Rotaryclub Doorn wil daarom een bijdrage leveren aan het initiatief Wandelen voor Water.

Op vrijdag 21 maart 2014 gaan ongeveer 100 kinderen op de Utrechtse Heuvelrug Wandelen voor Water. 6 Kilometer met 6 liter water op hun rug. Kinderen uit groep 7 en 8 van de basisscholen uit Doorn, Maarn, Leersum en Amerongen gaan de wandeling maken en sponsors zoeken.

Waterpompen in Kenia met Stichting Namelok

Wij hebben gekozen voor Stichting Namelok (www.namelok.nl) . De oprichters Ferdi en Inge zijn al jaren actief in Kenia en besteden veel tijd aan de projecten. Zij werken op basis van een verzoek uit een gemeenschap. Namelok kijkt dan waar de put het beste gegraven kan worden. Het graven doet de gemeenschap zelf en Namelok plaatst de fundering en de pomp. Gemiddelde kosten per pomp € 1.000,- Met de bijdrage van Aqua for All streven wij ernaar in totaal 9 of 10 pompen mogelijk te maken. Door de grote betrokkenheid van de gemeenschap blijft de pomp ook goed onderhouden als deze eenmaal is geïnstalleerd.

Per pomp help je wel 1200 personen aan drinkwater. Met 10 pompen wel 12.000 personen!!

"Het doel, de aanpak en de betrokkenheid van kinderen bij dit onderwerp maken dat wij met ambitie en passie dit project tot een succes willen maken.

Rotary Doorn