Voedselbank Voorschoten

Voorschoten, 8 december 2016

PERSBERICHT

Rotary in actie voor voedselbank bij Hoogvliet Voorschoten

Voor de derde maal neemt Hoogvliet in Voorschoten deel aan de actie ‘Samen voor de Voedselbank’ van de regionale omroepen in Nederland. Zaterdag 17 december van 9.00 tot 17.00 uur nemen leden van Rotary Club Voorschoten-Leidschendam de inzameling voor hun rekening. De producten die zij verzamelen gaan onder andere naar Voedselbank Voorschoten.

Bij de ingang van Hoogvliet aan de Veurseweg 18 overhandigen Rotaryleden de klanten een boodschappenlijstje met producten waaraan de voedselbank behoefte heeft, van aardappelpuree tot koffie en van houdbaar broodbeleg tot tandpasta. Om het de klanten gemakkelijk te maken staan alle gewenste producten in een centrale opstelling bijeen. Na betaling aan de kassa kunnen klanten die producten inleveren bij Rotaryleden die herkenbaar zijn aan knalgele polo’s.

Stichting Voedselbank Voorschoten wordt gerund door vrijwilligers en is afhankelijk van donaties in natura of geld. De wekelijkse voedselpakketten zijn bedoeld als noodhulp voor inwoners van Voorschoten die het voor korte of langere tijd financieel niet redden, met een maximum van drie jaar. Elk halfjaar wordt het inkomen opnieuw getoetst. Lezers die niet aan de actie kunnen deelnemen maar de voedselbank wel willen steunen, kunnen een donatie overmaken op rekening NL71 RABO 0126 6428 50, t.n.v. stichting Voedselbank Voorschoten.

<< einde nieuwsbericht >>

Over Rotary

Rotary is een wereldwijde organisatie van serviceclubs. Vanuit een sterke onderlinge fellowship en onder het motto Service Above Self zetten de leden zich in voor zinvolle lokale en internationale projecten. Rotary Club Voorschoten-Leidschendam werd opgericht in 1952 en heeft op dit moment 31 leden.

Over Hoogvliet

Hoogvliet B.V. is een supermarktketen met moderne winkels in Zuid-Holland, Noord-Holland, Utrecht en Gelderland. Het service- en distributiecentrum bevinden zich in Alphen aan den Rijn. De organisatie telt in totaal ruim 5.000 enthousiaste medewerkers met gevoel voor kwaliteit, service en klantgerichtheid.

Noot voor de redactie, niet bestemd voor publicatie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Rotary Club Voorschoten-Leidschendam

Paul van Wezenberg