Rotary Doorn Kersepittenspuwen tbv Stichting Stef van Rijn (Duchenne) en voedselbank Utrechtse Heuvelrug

Project foto's

Doorn in NETHERLANDS
Website doel:
www.duchenne.nl/

Al ruim 11 jaar organiseren Theo en Martine Vernooy het kersenfestival op hun fruitteeltbedrijf in Cothen.

Dit festival is gratis toegankelijk en biedt vele bezoekers een uitgebreid programma met leuke en leerzame activiteiten.

Het 12de Kersenfestival vond plaats in het weekeinde van 30 juni en 1 juli.

Dit jaar heeft Rotary Doorn wederom de kersenpitspuwbaan bemand om geld te werven voor goede doelen. Dit jaar werd gekozen voor de Stichting Stef van Rijn (Duchenne) en de Voedselbank Utrechtse Heuvelrug.

Tegen betaling van € 2,- kregen deelnemers 2 kersen, waarvan ze de pitten zover mogelijk moeten zien te spuwen op de kersenpitspuwbaan. Per periode van 1 1/2 uur wordt per categorie (heren, dames en kinderen) een winnaar bekend gemaakt. Zij krijgen dan een pond kersen (ter beschikking gesteld door Vernooy) en een mooie prijs winnen. Voor het hele weekeinde kan degene die zijn pit het verst gespuwd heeft bovendien kans maken om een mooie hoofdprijs winnen.

De hoofdprijswinnaar wordt getrokken uit de verste pittenspuwers uit de drie categorieën en notaris Van Eijk uit Doorn heeft op donderdag 5 juli getrokken, de heer Gert van Oort.

Hij wint met een afstand van 19,48 m1 een prachtige fiets, beschikbaar gesteld door rijwielspeciaalzaak Van Den Berg te Doorn.

De opbrengst groot € 1.045,- van dit weekend kersenpit spuwen wordt verdeeld tussen 2 genoemde doelen.