Boekenboom

NETHERLANDS

OFFICIELE OPENING ZWEMSEIZOEN

Rotaryclub Arnhem biedt 'boekenboom' aan

In Openluchtzwembad Klarenbeek kunnen baantjeszwemers en dagjesmensen al sinds Koningsdag (maandag 27 april) terecht. De officiÎle openig van het seizoen zal zijn op zaterdag 2 mei 2015.

Dit jaar is de start wel zeer bijzonder: Rotaryclub Arnhem zal een 'Boekenboom' onthullen en deze aanbieden aan Openluchtzwembad Klarenbeek.

Openluchtzwembad Klarenbeek in Arnhem trekt de afgelopen jaren steeds meer bezoekers die niet alleen even komen zwemmen, maar die een groot gedeelte van de dag op het prachtig gelegen terrein doorbrengen. De afgelopen jaren is er een hechte band ontstaan met Rotary-club Arnhem. De leden van deze Serviceclub hebben de afgelopen jaren voor en na het seizoen de handen uit de mouwen gestoken. Een groot aantal leden was dan bezig het bad op tijd in gereedheid te brengen voor een nieuw seizoen. Na afloop van het seizoen hielpen de leden van Rotaryclub Arnhem met het 'winterklaar maken' van het terrein. Manager Jan van Olmen: “Deze hulp was bijzonder welkom, want op een zaterdag werd door een groep enthousiaste mensen mensen heel veel werk verzet. Dat scheelt ons al gauw zo'n twee weken werk.”

Dit jaar wilde de Rotaryclub iets anders doen. De afgelopen weken hebben de leden in hun vrije uren een 'boekenboom' in elkaar gezet. De 'boekenboom' is een grote verrijdbare kast waarin boeken staan die de gasten van het Openluchtzwembad kunnen lenen. Ook mag men een boek mee naar huis nemen. Het is dan wel de bedoeling dat je zelf een ander boek ervoor in de plaats terugzet. Josien Vermeer, voorzitter van Rotaryclub Arnhem is bijzonder enthousiast over het plan: “We hebben begrepen dat er steeds meer gezinnen met kinderen naar het bad gaan. Ouders willen op een gegeven moment een kind voorlezen of een kind wil zelf iets lezen. Je kunt niet de hele dag alleen maar in het water zijn”. De leden van de Rotaryclub hebben niet alleen de kast in elkaar gezet en geschilderd: ook hebben de leden ervoor gezorgd dat de kast met (voornamelijk) kinderboeken is gevuld.

Josien Vermeer is op voorhand overtuigd van het succes en meldt dat Rotaryclub Arnhem nog voor de zomervakantie op vier andere plaatsen in Arnhem boekenbomen zal plaatsen. Deze bijdrage aan het (voor)lezen ziet zij als zeer belangrijk. Openluchtzwembad Klarenbeek is bijzonder blij met de gift. “Het is een volgende stap in de steeds grotere service die wij onze gasten willen bieden” aldus manager Jan van Olmen.

Hij benadrukt dat Openluchtzwembad Klarenbeek alles eraan doet het de gasten ook dit seizoen weer naar de zin te maken. “Het water is verwarmd. De horeca is prima voor elkaar, de natuur is prachtig: en er is iets te lezen – het wordt een fantastisch seizoen”.

Voor meer informatie (niet voor publicatie)

Jan van Olmen (manager Openluchtzwembad Klarenbeek) 06 –

Josien Vermeer (voorzitter Rotaryclub Arnhem) 06 –