Jeugdsportfonds Groningen

Groningen in NETHERLANDS
Website doel:
www.jeugdsportfonds.nl

Ieder kind moet kunnen sporten

Het Jeugdsportfonds Groningen creëert sportkansen voor kansarme kinderen: kinderen tot 18 jaar die in gezinnen leven met weinig geld kunnen in aanmerking komen voor ondersteuning. Wij betalen contributies en benodigde attributen tot een maximaal bedrag van € 225 per jaar. Het Jeugdsportfonds Groningen is één van de 29 lokale en provinciale fondsen aangesloten bij het Jeugdsportfonds Nederland.

In 2006 heeft Rotaryclub Groningen Oost samen met Rotaryclub Groningen Belcampo het Jeugdsportfonds Groningen opgericht. De fundraising vanuuit RC Groningen Oost voor een vliegende start vond plaats door middel van een ‘galapremières’ van de nieuwste speelfilms van James Bond en Indiana Jones in megabioscoop Euroborg.

In 2009 zijn 12.000 kinderen dankzij het Jeugdsportfonds in Nederland gaan sporten. In Groningen ging het in 2010 om ongeveer 700 kinderen. Het Jeugdsportfonds is vanaf 2009 uitgebreid van de stad naar de gehele Provincie Groningen.

Ouders, kinderen en sportverenigingen kunnen zelf geen aanvraag indienen. Dit gebeurt via een 'intermediair' van het Jeugdsportfonds: professionals uit het onderwijs, hulpverlening en de gezondheidzorg. Alle aanvragen van intermediairs lopen kan via de website van het Jeugdsportfonds.

Informatie voor ouders/ verzorgers, intermediairs en op welke manier u ons kunt helpen, vindt u op de site www.jeugdsportfonds.nl .