Rotary Midnight walk

Plaats en land begunstiging
Hardenberg in NETHERLANDS

Visie

Rotary Hardenberg wil graag middenin de samenleving staan en laten zien dat ze een maatschappelijke functie heeft. De Rotary Midnight Walk is hiervoor een prachtig initiatief.

Een belevenistocht organiseren voor de inwoners van de gemeente Hardenberg, en met de opbrengst hiervan een Rotary Playcourt realiseren in het centrum van Hardenberg. Plaatselijke doelen steunen.

Wandeltocht door het centrum van Hardenberg

Langs en door aansprekende locaties

5 km lang een beleveniswandeling

Vermaak op de route, muziek, dans, cultuur

Opbrengst voor het Rotary Playcourt

Doel

Realiseren van een Rotary Playcourt in het centrum van Hardenberg voor de jeugd.

Sportveld waarop meerdere sporten kunnen worden beoefend zoals voetbal en basketbal. Een veilige speelplek waar de jeugd zich thuis voelt.

Samen met de middenstand, verenigingen, zangkoren, bands, theater en heel veel (maatschappelijke) deelnemers wordt een verrassende wandeling georganiseerd waar inwoners Hardenberg van een nieuwe kant kunnen ‘ontmoeten’ en ‘ervaren’. Door in gebouwen te kijken (gemeentehuis, kerk, theater, sportverenigingen, bedrijven) ,en langs de Vecht te wandelen en te genieten van muziek en dans. We kunnen de Rotary Midnight Walk in alle opzichten een beleveniswandeling noemen.

Doelgroep

Inwoners van Hardenberg en omgeving die het leuk vinden een verrassende wandeling te maken door Hardenberg.

De Midnight Walk is geschikt voor alle leeftijden. Wel moet gezegd dat het het meest leuk is voor gezinnen, groepen en vrienden uit de gemeente Hardenberg. De wandeling heeft een lengte van ongeveer 5 km en geschikt voor mensen met buggy’s of in een rolstoel.

.

Krant, flyers

Samenwerking Promotie Hardenberg

Bedrijven benaderen

Sportclubs benaderen

Scholen

Arrangementen voor groepen

Inzet van Rotary leden Hardenberg (52 deelnemers)

Aantal bezoekers

Afgelopen jaar hebben we een try out gedaan, met erg weinig budget en de opkomst was enorm, meer dan 500 deelnemers. Opbrengst van de entreeprijs (€. 5.=) is in zijn geheel gereserveerd voor het playcourt.

Verwachte aantal bezoekers komend jaar 1500-2000 deelnemers.

Organisatie

Rotary Hardenberg, al meer dan 55 jaar een betrokken service club in Hardenberg, die zich graag met daadkracht en dynamiek in onze samenleving wil laten zien. Rotary Hardenberg wil laten zien dat je met het organiseren van een evenement in Hardenberg, iets moois kunt realiseren voor de jeugd in Hardenberg.

Team Rotary Midnight Walk

Janine van Braam

Eberhard Dijkhuis

Albert de Vries

Klaas Jan Veurink

Enrico Hans

Jante Oosting

Begroting

Afgelopen jaar hebben we het met een erg klein budget gedaan, om te kijken of mensen enthousiast hiervoor zijn. En dat bleek gelukkig wel het geval te ijn. De deelnemers waren allemaal erg verrast. Ook de deelnemende locaties, koren, bands, muikanten waren erg enthousiast.

We hebben het inschrijfgeld volledig gereserveerd voor het Playcourt. We hebben sponsorgeld gebruikt om de kosten te dekken, en hebben we meer dan 100 vrijwilligers gehad.

Samenwerking met Promotie Hardenberg gehad en dat is erg goed verlopen. Start en finish locatie op de markt viel samen met de Rotary Midnight Walk. Deze evenementen hebben elkaar erg versterkt.

Uitgaven

Inschrijflocatie markt, startfinish locatie, verkeersregelaars,

dranghekken €. 700.00

bandjes voor de deelnemers 2000 à €. 0.50 (deelnamebandjes) €. 1.000.00

bands, koren, theater, op het parcours €. 3.300.00

parcours aankleding, fakkels, vuurkorven etc €. 1.000.00

advertenties, flyers, posters €. 1.500.00

aandenken meelopen 2000 à 1.00 €. 2.000.00

overige kosten, koffie etc €. 500.00

vrijwilligers €. 0.00

reservering Playcourt €.20.000.00

Inkomsten

Entreegeld 2000 à €. 5.00 €. 10.000.00

Sponsoring voor het parcours (sponsorgelden) €. 10.000.00

Subsidie €. 10.000.00

Bij ontvangst van eventuele subsidie kan het inschrijfgeld én het sponsoringgeld naar het Playcourt, dan zou deze al sneller gerealiseerd kunnen worden.

Het inschrijfgeld al in alle gevallen naar het Playcourt gaan.