Rotary Koningsdag 2018

Plaats en land begunstiging
Stadskanaal in NETHERLANDS
Website doel:

Al meer dan tien jaar komt de Rotaryclub Stadskanaal in actie voor het goede doel tijdens de Knoalsternacht en op Koninginnedag/Koningsdag.

Het inmiddels traditionele Bluescafé aan het Europaplein, is een niet meer weg te denken muziekhappening tijdens de Knoalsternacht geworden.

Vele bekende namen zoals de Bluesdealers traden er op. Deze bluesband uit Bedum heeft in het Noorden een grote bekendheid opgebouwd en begeleidt Harry “Cuby” Muskee regelmatig tijdens bluesevenementen.

De doelen waarvoor dit Rotary terras zich inzet zijn afwisselend lokaal en verder weg.

Goede doel 2018

Natuurlijk is er weer een goed doel verbonden aan de activiteiten.
Voor dit jaar is er tevens gekozen om het Jeugdcultuurfonds in Stadskanaal te ondersteunen.
Het Jeugdcultuurfonds Stadskanaal maakt het mogelijk dat kinderen en jongeren van 4 tot 18 jaar uit gezinnen met een smalle beurs op bijvoorbeeld muziek-, theater- of dansles kunnen. Ouders met een inkomen tot 120 % van het minimuminkomen kunnen terecht bij het fonds. Op www.jeugdcultuurfonds.nl is te lezen hoe een aanvraag in zijn werk gaat.

Tijdens een uniek eendagsconcert onder leiding van ons lid Jacob de Haan (winnaar Buma Classical Award 2018), werd op zaterdag 7 juli 2018 een cheque uitgereikt aan het Jeugdcultuurfonds Stadskanaal door voorzitter Gerda Westerman van Rotaryclub Stadskanaal. Het bedrag van 3000 euro hebben wij bijeengebracht op het Rotary Bluesterras tijdens de Knoalster Nacht en Koningsdag.

Vanuit dit project worden ieder jaar verschillende doelen gesteund. Volgend jaar kan de club nog eens 3000 euro schenken aan het fonds, zodat weer diverse kinderen uit de gemeente Stadskanaal waar thuis te weinig geld is muziek- en cultuurlessen kunnen volgen.

We danken dan ook onze sponsoren en bezoekers voor hun steun.