Concert Haagse Orkestverenigiing Musica

Plaats en land begunstiging
Den Haag in NETHERLANDS
Website doel:
Bevorderen cultuur en goede doelen

De Haagse Orkestvereniging MUSICA, bestaande uit ca. 70 zowel Nederlandse als internationale amateurmusici, viert in 2015 het 105-jarige bestaan. Hoogtepunt van het jaar is het lustrumconcert in het Zuiderstrandtheater in Scheveningen op 12 december 2015. Op het programma staan: 'De Nacht op de Kale Berg' (Moussorsky) gecombineerd met dans, en de Negende Symfonie van Beethoven (Alle Menschen werden Brüder).

Sanja Hasagic, choreograaf en docent aan CODARTS, de dansopleiding in Rotterdam, maakt voor dit concert een speciale choreografie bij de muziek van Moussorsky, die door vijf à zes jonge dansers van de CODARTS opleiding zal worden uitgevoerd.
Aan de uitvoering van de Negende Symfonie van Beethoven wordt meegewerkt door het bekende Haags Toonkunstkoor en door jonge opkomende solisten van verschillende Nederlandse conservatoria: Wendeline van Houten (sopraan), Ruth Willemse (mezzo sopraan), Sven Weyens (tenor) en Jan-Willem Schaafsma (bas). Het hele concert staat muzikaal onder leiding van dirigent Hans Leenders en vindt plaats in het pas geopende Zuiderstrandtheater.

Een lid van Rotaryclub ’s-Gravenhage-Oost is actief in het bestuur van MUSICA en als club proberen wij zo veel mogelijk kaarten af te nemen voor € 25,-- per kaart. De opbrengst zal in 2016 via de Stichting Rotaryclub ’s-Gravenhage-Oost naar een goed doel worden overgemaakt.