Concert Haydn Jeugd Strijkorkest

Website doel:
www.hjso.nl

Rotary Voorjaarsconcert

Rotar Groningen Oost heeft het voorrecht gehad om het Haydn Jeugd Strijkorkest te ontvangen in de Coendersborg. Hiertoe zijn ongeveer 170 kaarten verkocht en een kleine 60 diners voor na afloop van het concert. De orkestleden kregen het diner aangeboden.

Tijdens de pauze werden de hapjes en de drankjes door de Rotarians geschonken en rondgebracht. Het ging hier om bijzonder lekkere hapjes, waar onze Rotarians een aantal uren daarvoor hard in de keuken aan gewerkt hadden onder de bezielende begeleiding van de koks van de Coendersborg.

Een saillant detail is de multi-doelen opzet. Een deel van de opbrengst ging naar het Dennie de Wensboom project, een ander deel naar de ZINN muziekmiddagen en een deel naar het orkest zelf. Dat laatste deel is nog aangevuld met euro 2000,- van sponsoren die zich spontaan aanmeldden.

En een ander mooie integratiemoment was, dat een deel van de verkochte kaarten door de leden van de club zijn gedoneerd aan ZINN, waardoor deze organisatie weer in staat was om haar bewoners op een middagje mooie muziek te tracteren.