UNESCO-IHE counselors

Plaats en land begunstiging
Delft in ---
Website doel:

Rotary Club Voorburg-Vliet is betrokken bij een strategische samenwerking tussen Rotary en UNESCO-IHE. The Rotary Foundation (TRF) heeft scholarships beschikbaar gemaakt voor 24 UNESCO-IHE studenten uit ontwikklingslanden, om in Delft hun Master’s in “Water Management and Sanitation” te gaan doen (18 maanden). In de komende drie jaar zullen er elk jaar 8 studenten gesponsored worden. Elke scholarship kost The Rotary Foundation zo’n 20,000 Euro en omvat de academische kosten almede de kosten voor het levensonderhoud van de studenten.

Het idee is dat de studenten door een lokale Rotary Club worden gesteund in hun uitzending naar Nederland en dat de ontvangende Rotary Clubs een goede relatie met zowel de studenten als ook de lokale Rotary Club gaan opbouwen. Bij terugkeer na het behalen van zijn/haar Master’s diploma op UNESCO-IHE, is de verwachting dat de student zijn kennis zal benutten in water-gerelateerde projecten, mogelijkerwijs met financiering en assistentie vanuit Rotary.

De eerste lichting UNESCO-IHE studenten is in Oktober 2012 in Delft aangekomen. Rotary Club Voorburg-Vliet heeft twee UNESCO-IHE studenten toegewezen gekregen: Godfrey Peterson Baguma uit Uganda en Kenechukwu Okoli uit Nigeria. Bij aankomst zijn beide studenten door de club direct voorzien van een onmisbaar attribuut: een echte Nederlandse fiets !!