Dennie de Wensboom

Groningen in NETHERLANDS
Website doel:

DENNIE DE WENSBOOM

Vanaf 2014 is er door de gezamenlijke Rotary clubs gewerkt aan een gezamenlijke aanpak om jaarlijks een goede actie te doen en geld in te zamelen voor een regionaal doel. In het jaar 2015-2016 is het dan ook de 2e keer dat dit project loopt.

De centrale speler van dit project is de kerstboom op de Grote Markt. Deze wordt door de Rotary clubs geadopteerd, vanaf de initiële keuze via het ontsteken van de lichtjes naar het weer opruimen na kerst. Dit is een zeer zichtbaar medium dat nu de komende jaren aan de onderliggende goede doelen moet worden gekoppeld in de gedachten van de Groningers.

In het eerste jaar waren er twee goede doelen: het Beatrix Kinderziekenhuis en de Weekendschool. In 2016 is er gekozen voor het goede doel van Humanitas voor Kinderen in de Knel, jonge mantelzorgers van 6-20 jaar die door hun situatie vaak buiten de boot vallen. Ofwel omdat er geen tijd is, ofwel om dat er geen geld is om de dingen te ervaren die andere jeugdigen ook ervaren.

Als Rotary Groningen Oost hebben wij ons gecommit om jaarlijks 5000 euro voor dit Dennie de Wensboom project te realiseren. Het eerste jaar was er een gezamenlijke kaarten actie. Het tweede jaar is besloten om elke club zelf de fundraising te laten opzetten.

Rotary Groningen Oost realiseert te fundraising door:

Het realiseren van de website DenniedeWensboom.nl met donatiemogelijkheid

Inzetten van Social Media om donaties via de site te entameren

Het verkopen van kwalitatief hoogwaardige schoenspanners

Het organiseren van een concert van het Haydn Jeugd Strijkorkest.