Shelterboxen voor Nepal

burgerij
Plaats en land begunstiging
Nepal in NEPAL

Door de recente aardbeving in Nepal ontstaat daar een humanitaire ramp. Vele huizen zijn verwoest of onbewoonbaar geworden. De bevolking van Nepal heeft behoefte aan hulp.

Er is contact geweest met de gouverneur van het Rotarydistrict waar Nepal onder valt en hij meldt dat er behoefte is aan tenten, schoon water en droog voedsel. De 7 Nederlandse gouverneurs hebben toegezegd bij te dragen via het beschikbaar stellen van shelterboxen.

Wereldwijd zet Rotary zich in bij rampen via shelterboxen. Dit is namelijk voor ons de snelste manier om daadwerkelijk hulp te bieden. De infrastructuur ligt er voor klaar en de ervaring is er. Inmiddels zijn er 800 shelterboxen gearriveerd in Nepal. De Shelterbox organisatie is al bijna een week actief in Nepal. Twee Britse en lokale Rotarians distribueren de boxen. Zie ook de site van www.shelterbox.nl onder 'nieuws'.

ShelterBox team heads to Nepal following 7.8 magnitude earthquake

Continuing to help families affected by landslides in Nepal

Rotaryclub Almelo heeft per direct €750 gedoneerd en onder de leden is additioneel €1.500 ingezameld zodat er 3 shelterboxen beschikbaar gesteld kunnen worden. Binnen de club wordt besproken of men nog verdere mogelijkheden ziet om de mensen in Nepal te helpen.

Tijdens de muziekavond op 11 mei met Rotaryclubs Almelo, Wierden, Ambt Almelo en Twenterand is voor Nepal €609 ingezameld. Na overleg met de clubs zal dit bedrag via de Sumchog Foundation worden ingezet voor een mobiele waterzuivering installatie (van Pentair) met generator voor het dorp waar de familie van de in Almelo woonachtige Sumchog Kersbergen woont.

Tonny Grimberg

vz RC Almelo