Lenteconcert

Groene Hart in NETHERLANDS
Website doel:

Lenteconcert brengt 5.250 euro op voor kinderen Groene Hart

Voor een goedgevulde kerk brachten Studentenkoor Amsterdam en orkest Lundi Bleu hun Lenteconcert ten gehore (foto Oda Groen)

Woerden/Oudewater, 12 maart 2017 - Voor een goedgevulde Sint Franciscuskerk voerden Studentenkoor Amsterdam en Strijkorkest Lundi Bleu zondag 12 maart in Oudewater een Lenteconcert uit. Dankzij bezoekers en sponsoren bracht het concert 5.250 euro op. Dat bedrag wordt door de organiserende Rotaryclubs (uit Woerden en Oudewater) geschonken aan kinderen in gezinnen met beperkte financiële middelen in het Groene Hart.

Koor (onder leiding van dirigent Servaas Schreuders) en orkest zorgden samen met een vijftal uitstekende solisten voor een ontroerende uitvoering van werken van Shostakovich, Arvo Pärt en Mozart.

De 5.250 euro die na aftrek van de kosten van dit concert overblijft, gaat naar de Stichting Leergeld Groene Hart. Deze stichting wil voorkomen dat kinderen in gezinnen met een beperkt budget uitgesloten worden van activiteiten die voor leeftijdgenootjes heel normaal zijn.

Met inzet van veel vrijwilligers slaagden de drie organiserende Rotaryclubs (Oudewater, Woerden en Woerden Oude Rijn) erin de kosten laag te houden, wat de opbrengst verhoogde.

Voor de drie serviceclubs past het organiseren van dit Lenteconcert en het goede doel dat eraan verbonden is binnen hun eigen doelstelling: samen een positieve bijdrage leveren aan de gemeenschap.

Namens de organiserende Rotaryclubs kon Sal Schuitevoerder aan Carolien Gerritsen, voorzitter van de Stichting Leergeld Groene Hart, symbolisch

5.250 euro overhandigen.