VAKANTIEHUISJE

burgerij
Land begunstiging:
---

Na enige tijd van voorbereiding is in 2014 het Project Vakantiehuisje gestart. Dit project wordt voor de duur van minstens 5 jaar uitgevoerd in het kader van Community Service, de inzet van Rotary Club Zwolle voor de lokale samenleving.

Het vakantiehuisje is bestemd voor Zwolse burgers met een minimum uitkering, die het moeilijk hebben (gehad) en/of die door omstandigheden niet op vakantie kunnen.

Het vakantiehuisje is een chalet dat ter beschikking is gesteld door de Stichting Duescotte. De selectie van de gasten wordt verzorgd door de Stichting Wit. Deze stichting is actief op het gebied van armoedebestrijding, met name in de wijk Diezerpoort en is ook betrokken bij de ‘Armoede-dialoog’: een bijeenkomst bestemd voor allerlei groepen en organisaties die zich bezighouden met armoedebestrijding. Deze bijeenkomst wordt 2 keer per jaar gehouden, wordt voorbereid door een klankbordgroep en is vooral bedoeld voor afstemming en coördinatie van projecten.

Familiecamping De Vossenburcht

Het vakantiehuisje bevindt zich op Familiecamping De Vossenburcht bij IJhorst (gemeente Staphorst).

De camping is gelegen in het natuurgebied Het Reestdal, op de grens van Drenthe en Overijssel, en op 2 km. van de Zwarte Dennen met veel wandel- en fietsmogelijkheden en een mooie, grote recreatieplas.

De camping beschikt over een receptie, een nieuw sanitairgebouw, wasserette en horeca (‘petit’ restaurant, snackbar en overdekt terras). Hier zijn ook afhaalmaaltijden te krijgen. Er is een mooi zwembad voor jong en oud. Het zwembad is veilig voor kinderen en heeft een goed afgeschermd kinderbad.

De kinderen kunnen zich ook vermaken in de speeltuin en op speel- en sportvelden. In het hoogseizoen zorgt een professioneel recreatieteam voor een leuk animatieprogramma.

Adres:

Bezoensweg 5,
7955 PT IJhorst

Telefoon:

Contact:

info@devossenburcht.nl

Website:

www.devossenburcht.nl

Eigenaar:

Alex Dekker (telefoon: 0522-441 626 of 06-29 553 162)

Het vakantiehuisje

Het vakantiehuisje is comfortabel ingericht voor maximaal 4 personen. Rond het huisje is een tuin met gazon, groenblijvende laurierstruiken en een betegeld terras. Aan de achterzijde staat een tuinhuisje voor het opbergen van tuinmeubelen en fietsen.

Het huisje bevat een zithoek met gaskacheltje, televisie en radio, een eethoek en een open keuken. Er zijn 2 slaapkamers met voldoende kastruimte, een badkamer met toilet, douche, wastafel en badkamerkast. In het gangetje is een garderobe en de meterkast.

Organisatie

De organisatie van het project is in handen van de Commissie Project Vakantiehuisje, onderdeel van Community Service.

Taak van de leden: brengen en ophalen van de gasten

Alle leden van RC Zwolle treden één week per jaar op als gastheer / gastvrouw. Iedere week worden volgens rooster (vergelijkbaar met het schrijven van het weekbericht) twee leden ingeroosterd voor het brengen en een week later weer ophalen van de gasten. Deze duo’s kunnen met elkaar de taken verdelen en zo nodig met elkaar overleggen.

Brengers en ophalers zijn als gastheer / gastvrouw gedurende de verblijfsperiode hét vaste aanspreekpunt voor hun gasten.

Financiële middelen

Door verkoop van wijn worden de benodigde gelden bijeengebracht. Zie ook ons Wijnproject!