Zeeland Tacx Pro Classic Wielerronde

gehandicapten
Land begunstiging:

Beste Rotaryleden,

Zoals enige malen met u gecommuniceerd en afgestemd, heeft onze club haar medewerking toegezegd aan een belangrijk fietsevenement in Zeeland. Het gaat om de “Zeeland Tacx Pro Classic” wielerronde 2017, die gehouden zal worden op zaterdag 14 oktober 2017. Dit betreft een herstart van de van ouds her bekende klassieker “De Ronde Van (Midden) Zeeland (Seaports)”. De ronde zal bestaan uit een “cours” van 200 kilometers voor prof- en amateurrenners en -teams en een aantal parcours-afstanden voor de recreatieve fietser.

De ronde zal starten vanaf het abdijplein te Middelburg en finishen op Neeltje Jans in de buurt van het Topshuis.

Voor gehandicapte fietsliefhebbers ( dit betreft de doelgroep die we aantreffen in de gelederen van Het Gors en Arduin) is de mogelijkheid geschapen deel te nemen aan een ommegang van ongeveer 8 km op en langs de Stormvloedkering, waarbij ook de finishing van deze mensen ter plekke uitgebreide aandacht krijgt met behulp van een speaker. Om de gebeurtenis voor deze mensen extra aantrekkelijk te maken wordt tevens de gelegenheid geboden de start van de tour in Middelburg ter plekke mee te maken en een gratis bezoek te brengen aan Deltapark Neeltje Jans. Voor vervoer van deze deelnemers met hun begeleiders staat gratis vervoer (touringcar) ter beschikking.

De medewerking die van onze clubleden gevraagd wordt is:

Mentale en fysieke begeleiding van de gehandicapte deelnemers.

Vervoer van fietsen vanaf Zierikzee naar Neeltje Jans, vice versa.

Het moge duidelijk zijn, dat onze club geen organisatorische en financiële verantwoordelijkheid draagt voor dit evenement.

De aanzet tot en de eerste aanpak van dit traject is in eerste instantie in handen gekomen van de voormalige leden van de werkgroep van de Cycle Challenge S-D, te weten Ans Wandel, Pieter de Groot en Marcel van den Berg. Dit had te maken door de vrij directe contacten tussen en hen enige prominenten in de wielerwereld.

Met wat er nu bekend is van dit gebeuren lijkt het ons voor de hand liggend, dat organisatie en realisatie van onze inbreng in handen komt te liggen van de Avenue Community Service.

We zouden u willen vragen deze activiteit dan ook als een officieel clubproject vast te stellen.

Namens de overige werkgroep-leden,

Marcel van den Berg