Vaartocht Ouderen

bejaarden
Land begunstiging:

Project vaartocht ouderen

Het aanbieden en verzorgen van een rondvaart over de Nieuwkoopse Plassen voor minder mobiele senioren die woonachtig zijn in de gemeente Nieuwkoop. De vaartocht van de deelnemers wordt verzorgd door leden van door Rotary Club Nieuwkoop en vindt plaats op de 1e woensdag in september met meerdere rondvaartboten van de Nieuwkoopse rederijen. Het totaal wordt bekostigd door Rotary Club Nieuwkoop en een sponsor.

De deelnemers daaraan zijn voor het overgrote deel nog (enigszins) goed ter been. De leden van Rotary ontvangen de senioren, helpen bij het in/ en uitschepen en de verzorging met een drankje en een hapje aan boord. De medische begeleiding wordt ingevuld door personeel en vrijwilligers uit de zorginstellingen.

We brengen met de jaarlijkse vaartocht een stukje levensvreugde aan senioren binnen onze gemeenschap wiens leef- en  belevingswereld vanwege hun ouderdom en gezondheid klein is geworden.