Beroepenmarkt

Plaats en land begunstiging
Zeist e.o. in NETHERLANDS

BEROEPENMARKT 2013

De beroepenmarkt is een gezamenlijke activiteit van de RC Zeist, RC Op Seijst, RC Bunnik, Soroptimistclub Zeist, en de scholen Christelijk Lyceum Zeist, Openbaar Zeister Lyceum, KSG De Breul, Herman Jordan Lyceum, Stichtse Vrije School. De beroepenmarkt is bedoeld voor leerlingen van Havo-4 en VWO-5. Tijdens de beroepenmarkt kunnen ze kennismaken met vertegenwoordigers van zeer uiteenlopende beroepen.
De beroepenmarkt wordt jaarlijks gehouden op een van de deelnemende scholen. De decanen van de scholen werken actief eraan mee. Eén van de serviceclubs treedt op als trekker. Afgelopen jaar was dat onze club, dit jaar is het RC Bunnik.
De beroepenmarkt wordt gehouden op woensdag 6 maart 2013 (waarschijnlijk van 19.30 tot 21.30) op De Breul. De voorlichters zijn leden van serviceclubs of hun relaties. Bij de afgelopen markt waren dat van RC Zeist : Joost Cohen, Jos Ruijs, André Henken, Yonda Poslavsky, Cor Dirks, Ineke Berkel, Arnoud van der Muelen Wolf, Sjenny Winters.
Ik doe hierbij een beroep op jullie om je beschikbaar te stellen als voorlichter. Ik heb bijgevoegd een overzicht van de beroepenindeling van de laatste keer. Het is nog een beetje vroeg. Wanneer je niet helemaal zeker bent of je t.z.t. kunt: zorg in principe voor een vervanger. Als je je opgeeft, vermeldt dan je titulatuur, voorletters, je beroep/functie.

De volgende sectoren zijn niet of te zwak vertegenwoordigd:
Techniek, waaronder ook basale studies zoals natuurkunde, scheikunde
Maatschappelijk werk
Landmacht
Tandarts
Game design
Piloot
Openbaar bestuur

Ook suggesties voor hier nog niet opgenomen beroepen zijn uiteraard welkom.

Bert Janssen