B2b Parkstad

Nederland in NETHERLANDS
Website doel:

Event

Onder de vlag “De toekomst maken we samen” organiseert de Stichting Evenementen van Rotary Club Landgraaf op 15 mei 2017 een groot B2b-event in Gaja Zoo. Voor meer informatie en actuele ontwikkelingen, zie: www.b2bparkstad.nl De opbrengst is bestemd voor een goed doel: de stichting Wensulance.

Het Goede doel stelt zich aan ons voor: de St Wensulance

Het idee van de Wensulance is jaren geleden al ontstaan tijdens ons werk bij respectievelijk de ambulancedienst en op de intensive care afdeling van het ziekenhuis. Tijdens onze dagelijkse werkzaamheden werden wij regelmatig geconfronteerd met persoonlijke verhalen van patiënten en

familieleden. Het thema “onvervulde wensen” kwam hierbij vaak naar voren. Iemand die gezond is, heeft duizend wensen. Iemand die ernstig ziek is, heeft er maar één!

De laatste wens van een ernstig zieke patiënt is in veel gevallen heel bescheiden. Afscheid nemen van een plek met een bijzondere herinnering. Nog een keer samenzijn met familie of vrienden. Of een dagje uit naar een dierenpark of concert. Het laatste levensgeluk schuilt vaak in eenvoudige dingen. Voor de meeste mensen is het de normaalste zaak van de wereld om bij familie of vrienden op bezoek te gaan of te genieten van een dagje uit. Maar voor mensen die ernstig ziek zijn, is dit echt niet vanzelfsprekend. Vaak zijn zij aan bed gekluisterd en is vervoer met reguliere vervoerders niet meer mogelijk. Met Stichting Wensulance bieden wij mensen met een ernstige en/of chronische ziekte en mensen die in hun (pre)terminale levensfase verkeren op een professionele en comfortabele manier liggend vervoer aan. Wij maken de wensrit voor een ernstig zieke en één reisgenoot mogelijk met onze Wensulance, onder begeleiding van een ervaren verpleegkundige en een chauffeur.

Om dit te verwezenlijken hebben wij in 2014 samen met heel veel vrijwilligers de St Wensulance opgericht !! Het is bijzonder om je idee te kunnen en mogen verwezenlijken. Wij zijn enorm trots op alle vrijwilligers en sponsoren die ons meegeholpen hebben om Stichting Wensulance “te laten rijden”. Wij hopen nog vele wensritten uit te mogen voeren met behulp van de vrijwilligers, onze Wensulance en u!