Inzameling voor voedselbanken bij Hoogvliet Voorschoten

burgerij
Plaats en land begunstiging
regio Haaglanden in NETHERLANDS

Op zaterdag 13 december was onze club, net als voorgaande jaren, actief in supermarkt Hoogvliet in Voorschoten om voedsel in te zamelen voor voedselbanken. Vorige jaren gebeurde dat exclusief voor de voedselbank Voorschoten, dit jaar binnen het kader van een grootschalige actie van Omroep West bij 37 supermarkten van Hoogvliet, als onderdeel van een landelijke actie bij alle regionale omroepen onder de noemer ‘Samen voor de Voedselbank’. Voor het uitzendgebied van Omroep West wordt er exclusief bij Hoogvliet ingezameld. Klanten van Hoogvliet konden/kunnen van vrijdag 12 december t/m donderdag 18 december producten kopen en doneren bij de filialen in de regio.

.

Onze club was dus op zaterdag 13 december in Hoogvliet Voorschoten actief om boodschappenlijstjes uit te delen, klanten te stimuleren de actie te steunen en om de gedoneerde goederen te ontvangen. De bereidwilligheid om te geven was ongeveer even groot als vorige jaren en dat betekent dat op deze dag ca. 3000 artikelen werden gedoneerd ter waarde van ca. € 6000. Hoogvliet meldde dat in Voorschoten op vrijdag ca. 1000 artikelen waren gedoneerd en als ook op zondag t/m donderdag dergelijke aantallen gehaald worden zal de donatie vanuit Voorschoten oplopen tot ca. 9000 artikelen. Een groot deel daarvan wordt via de actie “1+1 gratis” betaald door Hoogvliet.

De goederen die de totale actie oplevert worden verzameld in de loods van omroep West, waar ondernemers, scholieren, omwonenden en andere vrijwilligers er naar verwachting 4000 nieuwjaarspakketten van zullen samenstellen. Die pakketten gaan naar de lokale voedselbanken, waaronder die in Voorschoten en Leidschendam. Kijk voor meer informatie op www.omroepwest.nl/voedselbank.

“Samen voor de Voedselbank” is een prachtige actie, maar Voedselbank Voorschoten heeft ook behoefte aan een voorraad houdbare artikelen die in de loop van het jaar in de wekelijkse voedselpakketten kunnen worden opgenomen. Daarom zal onze club in het voorjaar van 2015 waarschijnlijk nog een tweede inzameling doen, dan exclusief voor Voedselbank Voorschoten.

.

2014-12-15/TtW