CineDordt Oscar Gala

Dordrecht in NETHERLANDS
Website doel:

CineDordt,

hét Oscargala voor het goede doel.

Rotaryclub Johan de Witt Ter Merwe organiseert jaarlijks CineDordt om geld in te zamelen voor een goed doel binnen de regio. Dit jaar vindt het Oscargala plaats op zaterdag 8 februari 2020 en zoals vanouds in filmtheater The Movies te Dordrecht.

Traditiegetrouw wordt tijdens CineDordt één van de voor een Oscar genomineerd films vertoond. Welke film er deze avond gedraaid zal worden, zullen wij zoals voorgaande jaren geheim houden tot het moment dat de film begint.

Wij hopen natuurlijk dat de organisatie de kanshebber juist inschat en dat deze film uiteindelijk ook de Oscar zal winnen.

Het Goede Doel

Stichting Zo Mooi Wonen

De stichting Zo Mooi Wonen is ontstaan vanuit het initiatief van een ouder. Samen met andere ouders werd een woonvorm bedacht waar hun zoon of dochter met ondersteuning zo zelfstandig mogelijk zou kunnen wonen. Van belang hierbij was dat deze manier van wonen kleinschalig zou zijn.

Begin 2019 is het woonhuis “Zo Mooi Wonen” aan de Lindenlaan 51 gerealiseerd.

“Mensen met een beperking hebben recht op een zinvol bestaan”

Mensen met een beperking hebben recht op een zinvol bestaan waarin zij voor zover mogelijk de eigen regie kunnen voeren op alle levensgebieden: wonen, zelfzorg, werk en vrije tijd. Het woonhuis “Zo Mooi Wonen”richt zich op het levensgebied “wonen“.

“Stichting Zo Mooi Wonen” streeft ernaar om voor de bewoners een veilige, vertrouwde en rustige leefomgeving te creëren, waar zij zich thuis voelen.

Afbeelding met persoon, binnen, groep, mensen

Automatisch gegenereerde beschrijving

Bij “Zo Mooi Wonen” wordt uitgegaan van de hulpvraag van de bewoner, waarbij de mogelijkheden bepalend zijn voor de uitvoering. Elke bewoner heeft invloed op invulling van zijn/ haar wensen, kan zelf initiatieven ontplooien, krijgt de kans om uitdagingen aan te gaan en kan zijn/ haar ondersteuning actief vorm geven. Het netwerk van de bewoner wordt hierbij nauw betrokken. Bewoner, ouders en het team van “Zo Mooi Wonen” kijken met elkaar hoe de bewoner het beste – met ondersteuning – kan wonen en wat nodig is om zo zelfstandig mogelijk te kunnen functioneren.

Vanuit een warme en open belangstelling fungeert de begeleiding als ondersteuner en creëert hiermee een thuis voor de bewoner. Het individueel opgestelde ondersteuningsplan geldt als leidraad voor de ondersteuning en begeleiding. De bejegening bij “Zo Mooi Wonen” is open, bewust, begripsvol en aandachtig. De bewoner krijgt eigen taken en verantwoordelijkheden aangeboden, waardoor hij/ zij succeservaringen op kan doen en zich verder kan ontplooien. Vertrouwen naar elkaar toe speelt hierbij een belangrijke rol.

Het Programma