GO!Wheels 2014

Plaats en land begunstiging
Geldermalsen in NETHERLANDS
Website doel:

Uit het Nieuwsblad Geldermalsen:

Bijna honderd equipes reden afgelopen zaterdag mee met de zesde editie van de toertocht GO!Wheels, die is opgezet door de Rotaryclubs, de Juniorkamer en de Lions Club. Vanaf 9.00 uur kwamen Marktplein en Korte Kerkstraat vol te staan met prachtige, soms zeldzame oldtimers waaronder een Cadillac serie 62 Cabriolet uit 1947 en exclusieve merken als Spijker, Ferrari, Aston Martin, Rolls Royce, Porsche en Maserati. Dankzij de hoofdsponsor, Profile Tyrecenter Nout, kon het publiek bovendien een deelnemende truck van Dakar 2014 van De Jong Zuurmond bewonderen. Daarnaast had Only for Men een speciale oplegger voor de winkel staan met een vijftal zeer bijzondere Porsches van het State of Art Rallyteam.

Onder een stralende zon gaf burgemeester Miranda de Vries om 12.00 uur het startsein voor de eerste bolide, de anderen volgden het uur erna. De zorgvuldig samengestelde route voer door pittoreske dorpen richting Uden, voor een stop bij Van den Heuvel Transport. Daar stond een hapje verzorgd door Topslager Hol en koffie van HSB/Perfecto klaar en konden de deelnemers even genieten van het zonnetje en de benen strekken. Ook Van den Heuvel Transport deed mee aan Dakar 2014 en de truck waarin zij Dakar reden kon eveneens uitgebreid bekeken worden.

Teruggekomen op het Marktplein werden de winnaars bekend gemaakt en werd op het terras van Le Mélangeur gezellig nagepraat over de route, waarover alle deelnemers (die dit jaar zelfs uit onder meer België, Engeland en Frankrijk kwamen) zeer positief waren. De dag werd afgesloten met een uitgebreide barbecue die mede mogelijk werd gemaakt door Cees Hakkert, Topslager Hol en Grieks Restaurant Odyssey II.

Zoals ieder jaar ging de opbrengst van GO!Wheels naar een lokaal goed doel. Voorzitter Cees Veldhuizen kon het aanwezige bestuur van Voedselbank Rivierenland een cheque van maar liefst € 10.000,- overhandigen. Dit geld zal worden besteed aan een vriescel, die de oude losse vrieskisten vervangt. Info: www.gowheels.nl