Stichting Kinderen in Ontwikkeling

Land begunstiging:
GHANA
Website doel:

De Rotary Club Voorburg-Vliet heeft al enkele jaren een band met de Stichting Kinderen in Ontwikkeling. De stichting zet zich in voor een betere toekomst voor (wees)kinderen in Ghana. Het wil kinderen de kans bieden om zich te ontwikkelen en te ontplooien. Door ervoor te zorgen dat ze naar school kunnen, een opleiding gaan volgen of bijscholing doen. Met schooldiploma's op zak hebben zij een beter perspectief.In het voorjaar van 2011 werden de plannen voor een landbouwproject bij het weeshuis concreter. Helaas was er in juni 2011 brand in het weeshuis die bijna roet in het eten gooide. Gelukkig zijn noodfondsen voor de wederopbouw snel gevonden, het herstel is in volle gang. Tegelijkertijd gaat de voorbereiding voor ontginning van de grond voor gewassen binnenkort van start. Al langere tijd is er de wens om het land rond het weeshuis te ontwikkelen, zodat er gewassen op verbouwd kunnen word en. Het doel van dit project is om het weeshuis en de kinderen te voorzien van goede voedzame producten. In de toekomst zouden producten ook lokaal kunnen worden verkocht om extra fondsen te genereren. Vanaf dat moment zou de ondersteuning van derden zich primair richten op scholing van de kinderen.

De stichting heeft op dit moment de bijdrage voor het landbouwproject hard nodig. Door Rotary Club Voorburg-Vliet is meer dan €6,000 bijeen gebracht met de jaarlijkse wijnproefavond, om zo te helpen het landbouwproject tot een succes te maken.