Boek: Tussen hoop en vrees door Simone van de Wijdeven

Plaats en land begunstiging
Reek in NETHERLANDS

mei 2014

Rotary Schaijk - Land van Ravenstein reikt cheque uit aan Simone van de Wijdeven

In de Gasterij te Schaijk werd op dinsdagavond 27 mei door voorzitter Bernice van Eert-van Hout van de Rotaryclub Schaijk – Land van Ravenstein en Leonard Steetsel, voorzitter van de Stichting Rotaryclub Schaijk - Land van Ravenstein een cheque van € 1.000,- overhandigd aan Simone van de Wijdeven als bijdrage voor het schrijven van haar boek:

LEVEN TUSSEN HOOP EN VREES

Boek over vrouwelijke slachtoffers van (sexueel) misbruik en geweld

Simone van de Wijdeven

Beëdigd tolk / vertaler / tekstschrijver

Je bent 16 jaar, besneden, je ouders zijn vermoord en je wordt door je oom opgevangen. Deze maakt misbruik van je, verkoopt jou aan een oude man, die je mishandelt en sexueel misbruikt. Wat doe je dan? Natuurlijk, vluchten met een blanke die jou een gouden toekomst belooft in Europa. Maar niets is minder waar.

Vrouwenverminking, vrouwenmishandeling, sexueel misbruik, mensenhandel. Problemen die zich niet eenvoudig laten oplossen, noch op Europees noch op nationaal niveau. Het mensenhandel vraagstuk is een probleem dat continu om aandacht vraagt. De overheid probeert met haar beleid de juiste maatregelen te treffen om mensenhandel tegen te werken. De vrouwen die slachtoffer zijn van mensenhandel worden zo goed als mogelijk opgevangen in de beschermde opvang.

Rotaryclub Schaijk - Land van Ravenstein wenst Simone (een van onze eigen leden) bijzonder veel succes bij het schrijven van haar boek en we hopen met haar dat dit bij zal dragen aan de opvang van deze weerloze slachtoffers.

Bernice van Eert en Leonard Steetsel reiken de cheque uit aan Simone van de Wijdeven