Project foto's

Website doel:

3.

Vaals Beweegt

Rotaryclub Gulpen-Vaals ondersteunt in 2018 Vaals Beweegt met een geldbijdrage Deze donatie is specifiek bedoeld voor de oprichting en opzet van de Ruilwinkel en het Repair café in de Kerkstraat.

Bij Vaals beweegt staat gezondheid, zelfstandigheid en meedoen voor alle inwoners van Vaals centraal. Vaals beweegt stimuleert inwoners op verschillende manieren om in beweging te komen en zo lang mogelijk in beweging te blijven. Want in beweging zijn, is goed voor de gezondheid, zelfstandigheid en zelfredzaamheid. Goed voor sociale contacten en goed om te blijven meedoen in de samenleving.

De Ruilwinkel is een winkel waar het niet gaat om betalen, maar om ruilen en (ver)delen. De Ruilwinkel maakt gebruik van een puntensysteem. Leden kunnen punten verdienen door spullen in te brengen zoals bv. kleding, servies, speelgoed, gereedschap, meubels. De verdiende punten kunnen weer uitgegeven worden aan de spullen in de Ruilwinkel.