Vivaldi

Plaats en land begunstiging
Den Haag in NETHERLANDS

Project Vivaldi

Project Vivaldi biedt ondersteuning aan mensen van 20 t/m 55 jaar in Den Haag en omgeving die weinig sociale contacten hebben, eenzaam zijn of dreigen te raken. Binnen het project noemen wij deze mensen gasten. Project Vivaldi ondersteunt mensen en brengt hen in contact met vrijwilligers. Voor de periode van een jaar wordt een koppeling gemaakt tussen gasten en hun vrijwilliger. Gedurende dit jaar ontmoeten zij elkaar wekelijks, om samen activiteiten te ondernemen. Voor de invulling van een stukje leegte van de gast en als bijdrage aan zijn zoektocht naar meer sociale interactie.

Alleen al in Den Haag zijn naar schatting 10.000 mensen eenzaam. Een groot probleem, maar vooral ook: een onzichtbaar probleem. Om deze ‘vergeten’ groep eenzamen op te sporen maakt Project Vivaldi, gezien de aard van de problematiek, gebruik van verwijzers zoals artsen, maatschappelijk werkers, welzijnswerkers en medewerkers van sociale instellingen en woonvoorzieningen.