Vivaldi

Den Haag in NETHERLANDS

Doelstelling, doel en doelgroep

Doel:

De Vincentius vereniging ’s-Gravenhage heeft in 2004 Project Vivaldi opgericht om een bijdrage leveren aan de vermindering van gevoelens van eenzaamheid en sociaal isolement onder mensen in Den Haag en omgeving. Begin 2012 is project Vivaldi ondergebracht bij Stichting Ozanam. Vrijwilligers binnen het project ondersteunen mensen in sociaal isolement die een verandering in hun onbevredigende situatie nastreven, maar daar zelf niet in slagen.

Doelstelling:

De doelstelling is tweeledig: aan de ene kant het bestrijden van de eenzaamheid van de gast. Tevens is het doel om de gasten uit hun sociale isolement te krijgen en weer volop te laten deelnemen aan het sociale leven.

Doelgroep:

Onze doelgroep zijn medemensen tussen de 20 –en 55 jaar. In principe is het een vereiste dat de mensen geen grote psychische problemen, verslavingen of verstandelijke handicaps hebben die de mogelijkheden van de vrijwilliger overvragen. Andere beperkingen zullen altijd zorgvuldig worden afgewogen, zodat Project Vivaldi volledig achter de koppeling kan staan. Indien nodig kunnen de vrijwilligers ook extra trainingen volgen om te leren omgaan met de beperkingen van de gast.