Vivaldi

Plaats en land begunstiging
Den Haag in NETHERLANDS

Speerpunten Project Vivaldi 2013

In 2013 geeft Project Vivaldi extra aandacht aan de volgende punten:

Iedere zes weken organiseert Project Vivaldi een terugkomavond voor alle vrijwilligers. Het doel van de bijeenkomsten is het uitwisselen van informatie, intervisie en indien gewenst bijscholingsactiviteiten.

De afgelopen jaren was deelname verplicht, maar bleek de opkomst bij de terugkomavonden wisselend. Het is de vraag of met de huidige opzet nog wel alle doelen worden bereikt. Daarom zullen we in 2013 de invulling van de terugkomavonden heroverwegen.

Rotary RC 's-Gravenhage-Oost

Het project heeft sinds 2011 een samenwerkingsverband met de Rotary RC 's-Gravenhage-Oost. Er zijn een aantal initiatieven geweest maar de samenwerking is nog niet geheel tot wasdom gekomen zoals beide partijen hadden gehoopt. In 2013 willen we eens per half jaar een verslag aan de Rotary RC 's-Gravenhage-Oost doen over de voortgang. Tevens willen we de kennis van de leden van de Rotary RC 's-Gravenhage-Oost verder uitnutten.

Theater in de Steeg

In het afgelopen jaar zijn er een drietal activiteiten in samenwerking met het Theater in de Steeg georganiseerd. Het theater begeeft zich aan het Westeinde in Den Haag. Het is een klein en gezellig theater, dat plaats biedt aan ongeveer tachtig bezoekers, met een foyer waar de ontspannen atmosfeer heerst van een knus theater. Het theater is onderdeel van de Vincentius vereniging 's-Gravenhage.

De stuurgroep kijkt hier met veel genoegen op terug, aangezien de vrijwilligers erg te spreken waren over deze activiteiten en de sfeervolle omgeving.

In het komende jaar wil Project Vivaldi meer activiteiten in het theater laten plaatsvinden. Ook wil het project in overleg met het theater ervoor zorgen dat de koppelingen komen naar de gewone avonden in het theater. Het is een fijne omgeving voor de gasten om sociale contacten op te doen en zo kan de samenwerking bijdragen aan het doel van Project Vivaldi.

Communicatiemiddelen

In 2013 willen we de site vernieuwen met nieuwe pakkende teksten die aansluiten bij het project zoals het nu is. Dit zal gebeuren in een breder communicatietraject, waarbij een eenduidige huisstijl wordt ontwikkeld waarbij minder dan nu het geval nadruk wordt gelegd op eenzaamheid (kleur- en beeldgebruik). Hiervoor zullen we onder andere donaties van de Rotary gaan gebruiken.

Contacten met verwijzers vergroten

In 2013 wil Project Vivaldi met een tiental organisaties die in potentie gasten kunnen leveren een goede relatie opbouwen. Hierbij valt te denken aan: Visio, huisartsen,, welzijnsorganisaties, woonvoorzieningen, Leger des Heils en grote scholengemeenschappen (mbo/hbo/wo). Hiervoor is goed informatiemateriaal van belang.

Vrijwilligersovereenkomst

De vrijwilligers die via project Vivaldi aan de slag gaan moeten een contract ondertekenen. Dit contract dient in 2013 geüpdate te worden, zodat het weer helemaal bij de tijd is.

Vrijwilligersbeleid

Het beleid van Project Vivaldi wordt – breder dan alleen het vrijwilligersbeleid – in 2013 duidelijk op papier gezet. Hierin is o.a. aandacht voor de manier waarop wij omgaan met vrijwilligers en gasten.

Balance Score Card

Stichting Ozanam heeft Project Vivaldi de mogelijkheid geboden mee te doen met een kwaliteitsverbeteringproject. Het is voor Project Vivaldi de eerste keer dat men met Balance Score Card systematiek gaat werken, daardoor zal het extra inspanning vergen.

Jaarplanning

Project Vivaldi maakt voor 2013 een volledige jaarkalender met daarin alle relevante activiteiten voor de vrijwilligers, stuurgroep, Stichting Ozanam en de projectleider.

Koppelingen

Eind 2012 stond de teller op 11 koppelingen. Dit jaar wil het project doorgroeien naar 25 koppelingen.