Witte Winter Wandeling

Plaats en land begunstiging
Oldenzaal in NETHERLANDS

Algemeen

De Witte Winter Wandeling wordt georganiseerd in het prachtige natuurschoon in de omgeving van Oldenzaal. Vooral in de winter als dit gebied ook nog eens bedekt is met een deken van sneeuw is dat werkelijk schitterend. Zelfs vanuit diverse uitvalshoeken van Oldenzaal is er een keur aan mogelijkheden om een prachtig wandeling uit te zetten. De laatste jaren start de wandeling vanaf Hotel Het Landhuis.

De wandelaars worden onderweg verrast met culturele voorstellingen en culinaire hapjes.

De culturele invulling wordt verzorgd door een keur van (amateur) artiesten uit Oldenzaal en directe omgeving. Dit betreffen muzikanten, zanggroepen en koren, dichters en vertellers, straatartiesten en toneelspelers. Uiteraard zijn er ook midwinterhoornblazers te beluisteren. Maar het kenmerkende is wel dat het allemaal artiesten zijn uit eigen omgeving.

Voor het culinaire deel blijven we natuurlijk ook onze streekgewoonte trouw. Onderweg wordt er op diverse plaatsen glühwein geschonken vergezeld van worst en kaas. Ook baklever of snert ontbreken onderweg niet. En op het eindpunt worden de wandelaars getrakteerd op een stamppot buffet.

Inmiddels heeft de Witte Winter Wandeling zijn succes wel bewezen. Al vanaf de eerste wandeling wordt jaarlijks het maximum aantal van 500 wandelaars al vrij snel bereikt nadat de kaartverkoop van start is gegaan. Door de inzet van alle leden van de club is het mogelijk om er een uitstekende wandeling van te maken. En inmiddels komen ook vele artiesten jaarlijks ook graag terug om aan de wandeling deel te nemen.